رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تاکید کرد سازمان آتش‌نشانی شهر تهران قبل از وقوع حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر تهران، نسبت به وضعیت ایمنی این مرکز درمانی اخطار داده بود.

آتش سوزی کلینیک سینا اطهر

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درباره نتیجه بررسی‌های اولیه این کمیته پیرامون حادثه انفجار سه‌شنبه شب در کلینیک سینا اطهر واقع در شمال تهران، گفت: در حال حاضر به صورت قاطع و دقیق درباره عوامل مربوط به این حادثه نمی‌توان نظر داد و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر وجود دارد. اما طی پیگیری‌های صورت گرفته و گزارش‌هایی که از سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خواستم، یک علت این حادثه، رعایت نکردن اصول ایمنی در ساختمان کلینیک است.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران هم قبلا درباره وضعیت ایمنی ساختمان این کلینیک اخطار داده و از آنها خواسته بوده تا اصول ایمنی را رعایت کنند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به انفجار کپسول‌های اکسیژن در حادثه شب گذشته، تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا اصول ایمنی و استاندارد در زمینه دپو و نگهداری کپسول‌های اکسیژن در این کلینیک رعایت شده بود یا خیر.

حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران به کشته شدن ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

این حادثه شامگاه سه‌شنبه رخ داد و کانال سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد که بیش از نیمی از جان‌باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود ۲ ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.

کد خبر 527206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    15 0
    پس این ستاد مدیریت بحران چه كار دارن می کنن 19 نفر جزقاله شدند
  • دکتر وحیده IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    10 0
    مقصر اصلی حادثه کلینیک سینا وزارت بهداشت است. تذکر دادن سازمان آتشنشانی چه دردی را درمان میکند. ؟ما یک کلینیک کوچک داریم دم ساعت بازرس میفرستند ایراد میگیرند ولی به وضعیت ایمنی دی کلینیک رسیدگی نمیشود؟ چرا وقتی تشخیص دادند انبار ومعابر اضطراری کلینیک استاندارد نیست موقتاً تعطیلش نکردند؟ اگر دو روز از فعالیت آنجا جلوگیری میشد فوراً نقایص را رفع میکردند. وزارت بهداشت وبازرسان تامین اجتماعی باید جوابگو باشند.
  • ناشناس IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    9 0
    متاسفانه هیچ استاندارد رعایت نمی شود
  • شهریار IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    متاسفانه کار آتش نشانی و ستاد های بحران فقط شده بازرسی و اخطار، برای اینکه اگه اتفاقی افتاد بگن که ما اخطار داده بودیم، ضمانت اجرایی ندارند فقط برای رفع تکلیف هستند،
  • شهریار IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 1
    بعد از پلاسکو مدت چند ماه بازرسی و جلسه پشت جلسه ستاد های بحران تشکیل شد و نتیجه اش شد این
  • شهریار IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    کارکنان حوزه مدیریت بحران سی درصد بیشتر از بقیه کارکنان همان دستگاه حقوق و مزایا می‌گیرند به همین خاطر آیا آنها از بین نورچشمی ها انتخاب شده اند؟ آیا سواد دارند ؟ آیا بلد هستند بانک اطلاعات درست کنند ببینند چه خبره،؟
  • اشکان CA ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    شما که قدرت اجرایی ندارید چرا قبول مسئولیت میکنید! اخطار!!! نه بفرمائید سهل انگاری آتش‌نشانی ، شهرداری و وزارت بهداشت.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    1 0
    به دلیل گرونی روز به روز اجناس کالاها همه چیز را انبار می کنند حتی اجناس خطر افرین