استاندار اردبیل گفت: طرح پایاب سد خداآفرین به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی‌خاکی کشور در شمال استان اردبیل ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سد خداآفرین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر بهنام‌جو افزود: پروژه پایاب سد خداآفرین، بزرگترین پروژه آبی خاکی بعد از انقلاب است که ۵ هزار هکتار این پایاب در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این پروژه با کسری بودجه روبرو هستیم، ادامه داد: برای این پروژه افزون بر ۲۵۰۰میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا ۴۵هزار هکتار زمین زیر آب برود.

استاندار اردبیل ادامه داد: از این میزان ۲۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۹ تامین شده که بهره‌برداری از ۷ هزار هکتار این اراضی هدف‌گذاری شده است.

بهنام‌جو اضافه کرد: سال گذشته در بخش آبیاری مدرن ۵ هزار هکتار در استان به بهره‌برداری رسیده و برای امسال نیز ۱۲هزار هکتار برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: پس از صدور مجوز از سوی دولت، طی یک برنامه یک‌ساله و با حضور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بارانداز ریلی پارس‌آباد به روسیه و آسیای میانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: سال آینده علاوه بر افزایش ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در بخش پایاب سد خداآفرین، ۲۰۰ هزار تن دیگر نیز در سایر نقاط افزایش تولید خواهیم داشت.

کد خبر 527192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha