استاندار هرمزگان گفت: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی در هفت شهر قرمز این استان از روز جمعه هفته جاری اعلام و اعمال می‌شود.

كرونا

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون همتی در جمع خبرنگاران افزود: بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و کیش شهرهای قرمز هرمزگان بوده که بنا داریم از جمعه هفته جاری این شهرها را تعطیل کنیم.

وی بیان داشت: همچنین با اعلام معاون وزیر بهداشت و درمان با توقف تمامی فعالیت‌های بازار سرپوشیده و بازار روز و کاهش کارکنان تا سقف ۵۰ درصد و مرخصی بیماران زمینه‌ای دستگاه‌های اجرایی موافقت شد.

استاندار هرمزگان اظهارکرد: تا اوایل خرداد امسال شرایط استان عادی بود اما از اواخر این ماه وضعیت از حالت هشدار به قرمز رسید.

همتی یادآور شد: تجزیه‌وتحلیل‌های انجام‌شده نشان می‌دهد، گسترش بیماری کرونا در هرمزگان بیشتر به علت برپایی مجالس عروسی، ختم و دورهمی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی ضمن تأکید برزدن ماسک در مکان‌های عمومی ادامه داد: زنان خانه‌دار بیشترین ابتلا به کرونا در هرمزگان را به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: رسانه‌ها باید در این زمینه زنگ هشدار را به صدا درآورده و اگر مردم رعایت کنند، می‌توانیم با دغدغه کمتر از این پیک بیماری عبور کنیم.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلابه کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ رسید.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۴۹ نفر از بیماران مبتلابه کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان کرد: تاکنون یک‌میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۸۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام‌شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی افزود: توصیه اصلی وزارت بهداشت به مردم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک بیرون از خانه، استفاده نکردن از ماسک هم خود افراد را در معرض بیماری قرار می‌دهد و هم تضییع حقوق دیگران است.

کد خبر 527183

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha