شرکت آمریکایی داروسازی گیلیاد (Gilead) قیمت فروش داروی ضدویروسی رمدسیویر را که برای درمان موارد شدید عفونت کرونا به کار می‌رود، اعلام کرد.

Giliad

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز قیمت هر شیشه این داروی تزریقی برای دولت آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته ۳۹۰ دلار و بهای مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۲۳۴۰ دلار اعلام کرد.

گیلیاد اعلام کرد که هدف از انتشار این قیمت، جلوگیری از اتلاف زمان در  چانه‌زنی‌های دولت‌های توسعه یافته با این شرکت و افزایش سرعت دسترسی عمومی به این دارو است.

بر اساس بیانیه این شرکت آمریکایی قیمت هر شیشه کوچک داروی رمدسیویر برای عرضه توسط شرکت‌های خصوصی نیز ۵۲۰ دلار بوده و بهای مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۳۱۲۰ دلار خواهد بود.

گیلیاد مدعی است که مصرف داروی رمدسیویر بر مبنای قیمت اعلام شده، می‌تواند با کوتاه کردن دوران بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به ازای هر بیماری که زودتر بهبود می‌یابد برای دولت‌ها ۱۲ هزار دلار صرفه‌جویی در بر داشته باشد.

شرکت گیلیاد، داروی رمدسیویر را جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخته بود، اما بعدها مشخص شد که این دارو می‌تواند ضد سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای همچون ویروس‌های کرونای عامل سارس، مرس و کووید-۱۹ هم عمل کند.

سازمان غذا و  داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از  رمدسیویر را صادر کرده است  و  یک کارآزمایی بالینی گسترده نشان داده است که این دارو موجب بهبود درصد قابل‌توجهی از افراد دچار بیماری شدید کووید-۱۹ شده است.

گیلیاد پیشتر وعده داده بود که عرضه گسترده داروی رمدسیویر را از اوائل تیرماه آغاز خواهد کرد.

کد خبر 527008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شماعی زاده IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 0
    قیمت ۳۱۲۰ دلار با تومن حساب کن چیزی دور و بر ۶۰ میلیون میشه بنا بر این باید هر چه داریم بفروشیم تا آنرو تهیه کنیم