رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان از افزایش آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به کرونا در اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه با افزایش آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ روبرو هستیم، چرا که رعایت پروتکل‌ها در جامعه به‌شدت ضعیف شده و  به نظر می‌رسد نوعی بی‌خیالی نسبت به این ویروس ایجاد شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کمال حیدری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با رعایت توصیه‌هایی مانند استفاده از ماسک را شرط اصلی کنترل شیوع کرونا ویروس در جامعه دانست و اظهار کرد: انتظار داشتیم با رعایت این توصیه‌ها، شیوع ویروس در جامعه به‌سرعت برچیده شود، منتها با این وضعیت فاصله‌گذاری، استفاده نکردن از ماسک و وسایل بهداشتی، بازهم شاهد افزایش آمار بیماران هستیم.

وی در پاسخ به سؤالاتی که درباره شروع موج دوم و ابتلای کودکان به ویروس مطرح می‌شود نیز، توضیح داد: کاری به این شایعات نداریم، واقعیت این است که هرچه جامعه بیشتر درگیر شود، گروه‌های سنی بیشتری هم درگیر می‌شوند، چون هر چه ترددها و ارتباطات افراد بیشتر شود، آلودگی هم افزایش می‌یابد. به همین دلیل، روزبه‌روز تعداد بیماران در حال افزایش است و به شکل طبیعی، آمار بستری در بیمارستان‌ها هم افزایش می‌یابد، متاسفانه آمار مبتلایان در کل کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت خوبی نیست، چون دوباره با افزایش بیش‌ازحد بیماران وخیم روبرو هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در پاسخ به اینکه با توجه به رعایت نشدن توصیه‌ها و هشدارها، راهکار جلوگیری از افزایش گردش ویروس در جامعه چیست؟ گفت: به نظر شما وقتی مردم همراهی نکنند راهکار چیست؟ دوباره باید همه‌جا تعطیل شود.

وی با اشاره به جدی گرفته نشدن خطر کرونا در بین افراد جامعه، ادامه داد: بارها اعلام‌شده که هر کس باید سهم مشارکت اجتماعی خود را برای حل این مشکل انجام دهد، در حالیکه همه به امورات خودشان بازگشته‌اند و مرتب فشار می‌آورند که فعالیت خودشان را از سر بگیرند. ما پروتکل‌های بهداشتی را در اختیارشان می‌گذاریم و تعهد می‌دهند که آن‌ها را اجرا کنند، اما در عمل به دستورالعمل‌ها بی‌توجه‌اند، بنابراین به نظر می‌رسد کاهش مسئولیت اجتماعی بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف ماست و اطلاع‌رسانی هم مزید بر علت است.

کد خبر 526969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha