سخنگوی قوه قضاییه گفت: خرداد امسال در یک پرونده اقتصادی درباره مجموعه بدهی‌های گروه «فلاحتیان» به سیستم بانکی ۱۲ هزار میلیارد تومان از مجموع بدهی‌های این گروه به سیستم بانکی تسویه شد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود که امروز برگزار شد، به برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی اشاره کرد و گفت: اعلام می‌کنیم از این مسیر عقب‌گرد نخواهیم داشت و از قطع کردن دستان آلوده مفسدان کوتاه نخواهیم آمد.

وی عنوان کرد: مجازات مفسدان اقتصادی یکی از حلقه پایانی مبارزه با فساد است، تحقق عدالت و عاری شدن از هر گونه فساد از اولویت‌های قوه قضائیه است.

اسماعیلی اظهار کرد: برای از بین بردن فساد در جامعه نیازمند یک اجماع علمی هستیم. در مبارزه با فساد هم به مفسدان مبارزه می‌کنیم و هم به دنبال این هستیم که مجازات ما قانونی و بازدارنده باشد و به دنبال استرداد اموال غارت‌شده از بیت‌المال از جمله شبکه بانکی کشور هستیم.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با بیان این که بیش از ۱۵ ماه از دوره تحول را در قوه قضاییه سپری کردیم، افزود: خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که در هفته قوه قضاییه به لطف خداوند هم از افکار عمومی جامعه و هم در کلام و سخن رهبر معظم انقلاب امتیاز مناسب و نمره قبولی کسب کردیم.

وی تاکید کرد: کسب نمره قبولی از مردم و رهبر معظم انقلاب خستگی پانزده ماه کار فشرده را از جسم و روح ما و مسؤولان خارج کرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: آنچه در اظهار نظر مردم و در فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه رقم خورد و پاداشی که همکاران ما از مردم و رهبر معظم انقلاب دریافت کردند خستگی تمام تلاش های انجام شده را از جسم و روح ما خارج کرد.

  • مقابله جدی با پرونده‌های مفاسد اقتصادی

این مسئول قضایی در بخش دیگری از سخنانش به مقابله جدی با پرونده‌های مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: برگزاری دادگاه های مفاسد اقتصادی حلقه آخر مقابله با فساد است و به هیچ عنوان از این مسیر برنمی‌گردیم و از مقابله با مفسدان کوتاه نمی آییم اما همین جا می گوییم که محاکمه مفسدان حلقه آخر این مسیر است اما هدف ما تحقق عدالت و عاری شدن کشور از هرگونه فساد است.

اسماعیلی افزود: ما برای از بین بردن فساد در جامعه نیازمند یک اجماع ملی هستیم و تکمیل زنجیره مبارزه با فساد در زمینه پیشگیری و شناسایی و تشخیص از بین بردن بسترهای فساد زاد که امیدواریم این زنجیره کامل شود.

ما در مبارزه با فساد هم با مفسدین مبارزه می کنیم هم به دنبال بازدارندگی بوده و از همه مهمتر به دنبال استرداد اموال به غارت رفته از بین المال مسلمین هستیم. در خرداد امسال تنها در یک پرونده اقتصادی در خصوص مجموعه بدهی های گروه فلاحیان به سیستم بانکی دوازده هزار میلیارد تومان مجموعه بدهی این گروه به سیستم بانکی تسویه شد.

  • آخرین وضعیت پرونده کارگران «آذر آب»

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با آخرین وضعیت پرونده کارگران «آذر آب» هم گفت: مطالبات کارگران را به حق می‌دانیم و معتقدیم باید مطالبات برآورده شود. در برخی موارد شاهد رفتارهایی بودیم که برخی از قواعد نظم عمومی کشور دچار خدشه شد، اما تاکید کردیم سیاست قوه قضائیه در این موارد ارفاقی است.

اسماعیلی گفت: آنچه این روزها در رابطه با اعتراض آذر آب مطرح شده بود در رابطه با دادنامه‌ای بود که قطعی نشده بود. پس از ابلاغ تعدادی از کارگران گفتند رأی را قبول داریم. دادگاه تجدید نظر استان مرکزی رأی دادگاه بدوی را نقض و در رابطه با کارگران آذر آب حکم برائت صادر شده است.

کد خبر 526894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha