مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره علت جریمه خودروهای بدون معاینه فنی در بازه زمانی دو هفته‌ای پس از مراجعه خودروها به این مراکز توضیح داد.

معاینه فنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از شهروندان از اعمال جریمه نداشتن معاینه فنی از سوی دوربین‌ها ترافیکی در پایتخت خبر دادند و گلایه آن‌ها از این بود که این جریمه در بازه زمانی ۱۴ روزه فرجه آن‌ها جهت رفع نقص خودرو اعمال شده است. برخی دیگر از شهروندان این جریمه را به علت ارسال نشدن اطلاعات گواهی معاینه فنی به سیمفا اعلام کردند که روشن نبودن زوایای این جریمه در هاله از ابهام قرار گرفت.

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در تشریح جزئیات ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی خودروها، گفت: پس از قبولی خودرو در مراحل تست مراکز معاینه فنی، گواهی معاینه فنی ظرف مدت چند دقیقه صادر می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: این گفته درست نیست که به دلیل یکپارچه نبودن سیمفا خودروهایی که معاینه فنی گرفتند جریمه شده‌اند زیرا اطلاعات گواهی به شکل یکپارچه تنها چند دقیقه بعد از قبولی خودرو در معاینات فنی صادر می‌شود.

مقدم ادامه داد: نکته‌ای که به عقیده من مورد نظر شهروندان است جریمه شدن آن‌ها در بازه زمانی دو هفته ای جهت رفع نقص خودرو است.

او تصریح کرد: زمانی که خودرو در یکی از تست‌های مراکز معاینه فنی قبول نمی‌شود بر اساس قانون فرجه ای ۱۴ روزه به مالک داده می‌شود تا برای رفع نقص خاص خودروی خود اقدام کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: طبیعی است که اگر خودرو بدون معاینه فنی در شهر تردد کند و پلیس جلوی آن را بگیرد اعمال قانون می‌شود.

مقدم بیان کرد: برخی از شهروندان تصور می‌کنند فرصت ۱۴ روزه جهت رفع نقص خودرو این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در شهر بدون معاینه فنی تردد کنند اما باید گفت این فرجه به دلیل آن است که پرونده‌ای که برای آن‌ها تشکیل شده است بدون پرداخت هزینه مجدد به سرانجام برسد و هزینه دیگری از مالک اخذ نشود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: لازم است مالکان خودرو ۲۰ روز مانده به پایان مهلت معاینه فنی خودرو خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا در صورت شناسایی نقص خودرو بتوانند در بازه زمان باقیمانده تا پایان معاینه فنی نقص فنی را برطرف کنند.

کد خبر 526845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha