دو باشگاه بارسلونا و یوونتوس معاوضه آرتورملو را با میرالم پیانیچ تایید کردند و با پایان فصل به صورت رسمی هر دو بازیکن در تیم‌های جدید شان جا به جا خواهند شد.

پیانیچ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اسپوتنیک، دو باشگاه بارسلونا و یوونتوس، بر سر انتقال «آرتور ملو» با مبلغ ۷۲ میلیون یورو و ۱۰ میلیون متغییر به توافق رسیدند و قرار است در ازای ۶۰ میلیون از این مبلغ پیانیچ راهی نیوکمپ شود.

در این گزارش به بررسی سود و زیان این معاضه می‌پردازیم تا ببینیم در این معامله کدام باشگاه سود و کدام باشگاه ضرر کرده است.

در شرایطِ مالی که بارسا دارد، فروش آرتور با مبلغ بالاتر از ۷۰ میلیون و جذب هافبک توانا و باتجربه چون پیانیچ با ۶۰ میلیون یورو، قطعاً به سود این باشگاه خواهد بود.

آمدن پیانیچ به بارسا که که ۳۰ سال سن دارد و رفتن بازیکن جوان و ۲۳ ساله به یوونتوس بزرگ‌ترین ضرر بارسا این معامله محسوب می‌شود.

آینده دو بازیکن با توجه به سن و سال شان مشخص است، آرتور با توجه به توانایی‌هایی که از خودش نشان داده است، می‌تواند در چند سال آینده به یکی از بهترین هافبک‌های جهان مبدل شود. در حالی‌که پیانیچ در یکی دو فصل دیگر همانند راکیتیچ به نیمکت‌نشین در این تیم مبدل خواهد شد و این تیم از این لحاظ ضرر کرده است.

بارسا اما از لحاظ فیزیکی و میزان مصدومیت برنده این انتقال است و ملو بازی‌های زیادی را به همین دلیل از دست داده است، در حالی‌که پیانیچ تنها سه بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

میزان گلزنی هر دو بازیکن یک سان است و هر دو باشگاه با توجه به این که پُست بازی هر دو بازیکن هافبک است، امید چندانی به این امر از سوی آن‌ها ندارند.

پیانیچ اما در کارهای تدافعی نسبت به آرتور فعال‌تر است، چیزی که بارسلونا به آن شدیداً نیاز دارد و این می‌تواند به بوسکتس و خط دفاعی این تیم کمک زیادی کند.

کد خبر 526834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha