مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اعلام کرد که برای رونق بخشی به حوزه گردشگری استان، طرح توریسم درمانی در البرز اجرایی می‌شود.  

توریسم درمانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون محمدی شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استان البرز در بخش سلامت ظرفیت‌های مناسبی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای درمان بیماران کشورهای همسایه استفاده کرد.  

وی ادامه داد: بر همین اساس تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز و بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) کرج منعقد شد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: کشورمان ظرفیت‌های بالقوه گردشگری فراوانی دارد که ارزان بودن سفر در ایران یکی از این مزیت‌ها به شمار می‌رود.  

وی بابیان این نکته که در حوزه توریسم سلامت ظرفیت‌ها بسیار است که باید به آنها پرداخته شود، افزود: ارزان بودن دوره درمان، حضور کادر پزشکی و درمانی مجرب و امکانات بیمارستانی و هتلینگ بسیار خوب در سطح کشور و استان البرز این بستر را به وجود تا بتوان برای پذیرش بیماران خارجی اقدام کرد.  

محمدی بیان داشت: به جرات می‌توان گفت در ایران نسبت به بسیاری از کشورها در سطحی بهتر و قابل‌قبول‌تر خدمات درمانی ارائه می‌شود که این مهم از مزیت‌ها برای حوزه گردشگری است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: این استان ازنظر ظرفیت‌های موجود در حوزه توریسم سلامت به دلیل دارا بودن اقلیمی بسیار مناسب و خاص و همچنین وجود مراکز درمانی بسیار خوب و در سطح قابل‌قبول می‌تواند یکی از مقاصد گردشگران ورودی سلامت در کشور باشد.  

بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی (ره) با برخورداری بخش‌های مختلف درمانی یکی از مراکز مهم درمانی استان البرز به شمار می‌رود که با مشارکت بخش خصوصی در ۲ سال اخیر به امکانات پیشرفته پزشکی مجهز شده است.  

استان البرز با برخورداری از ۱۷ بیمارستان دولتی و خصوصی طی سال‌های اخیر در بخش بهداشت ندرمان متحول شده و فعال شدن مراکز خصوصی درمانی مانند مراکز فوق تخصصی چشم‌پزشکی در جذب توریسم درمانی موفق عمل کرده است.  

کد خبر 526818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha