اخیراً مجسمه‌ای پوشانده‌شده در محوطه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شده که گفته می‌شود سردیس برنزی سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

سردار سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، افرادی که اخیراً به محوطه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجاورت تالار وحدت مراجعه کرده‌اند، با مجسمه‌ای مواجه می‌شوند که روی آن پوشانده شده است.

طبق اطلاعات کسب شده این مجسمه سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی است که توسط صبرعلی لوایی بهمن‌ماه سال گذشته در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ساخته شد. لوایی تا کنون سردیس‌های متعددی از قهرمانان ملی و قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس را ساخته و خمیر زده است.

گفته می‌شود سردیس خمیری لوایی، توسط حمید شانس با متریال برنز قالب‌گیری شده و اکنون آماده رونمایی است. سردیس سپهبد سلیمانی قرار بود در سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی شود که این مراسم به تعویق افتاد و احتمالا طی هفته آینده با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرده‌برداری می‌شود.

دادستان تهران روز گذشته اعلام کرد: برای ۳۶ مسئول سیاسی نظامی آمریکا از جمله دونالد ترامپ و نیز دیگر کشورها که در ترور سردار سلیمانی مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، دستور جلب و اعلام قرمز از طریق پلیس بین‌الملل صادر شده است.

بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و چند همرزم دیگر آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صادر کرده بود.

کد خبر 526798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha