چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت چین از دکترها در مناطق زلزله‌دیده خواسته است که همه بازماندگان را از لحاظ یک عفونت باکتریایی بالقوه مرگبار که تا به حال باعث قطع عضو 30 نفر شده است، مورد معاینه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه چاینا دیلی مقامات مرکزی چهارشنبه 21 مه (اول خرداد) به کارکنان بهداشتی محلی دستور داده‌اند تا بیماران را فورا از لحاظ  "گانگرن گازی" مورد آزمایش قرار دهند، و اگر این آزمایش مثبت بود، آنها را درمان کنند و از دیگران جدا کنند تا از گسترش عفونت جلوگیری شود.

این عارضه‌ شامل عفونت ایجادکننده گاز است که در بخشی از بدن که دچار گانگرن -  فساد بافت‌های بدن در نتیجه جراحت شدید - رخ می‌‌دهد. گانگرن گازی ممکن است در عرض چند ساعت باعث مرگ شود.

به نوشته چاینا دیلی دکترها یکشنبه این هفته 58 مورد گانگرن گازی را یافته‌اند و در 30 مورد مجبور به قطع عضو شده‌اند.

وزارت بهداشت چین قرار است 3500 متخصص همه‌گیری بیماری‌ها (اپیدمیولوژی) را به نواحی زلزله‌زده بفرستد و 5.3 میلیون بروشور حاوی نکات بهداشتی را توزیع کند.

مقامات گفته‌اند پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در میان پنج میلیون بی‌خانمان در مناطق زلزله‌زده، در حالیکه امید به یافتن فرد زنده‌ای در میان آوار ناشی از زلزله 8 ریشتری هفته گذشته رنگ می‌بازد، موضوع اصلی مورد توجه است.

به گزارش منابع دولتی مرگ بیش از 40000 نفر در این زلزله تایید شده است و ده‌هزار نفر دیگر هم مفقود‌الاثر هستند.

کد خبر 52675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز