رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازانی که در دانشگاه قبول شده‌اند، با بازگشایی داننشگاه‌ها و شروع کلاس‌ها از خدمت سربازی ترخیص خواهند شد. نه زودتر.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور اظهار کرد: قبلا این طور بود که سربازان همزمان با اعلام نتایج کنکور ترخیص می‌شدند اما از این پس دیگر این گونه نیست و سربازان پذیرفته‌شده در کنکور همزمان با شروع کلاس‌ها از خدمت ترخیص می‌شوند.

وی گفت: پیش از این در صورت قبولی، فرد مشمول بلافاصله از خدمت سربازی ترخیص می‌شد اما الان به دلیل آنکه معلوم نیست کلاس‌ها چه زمانی برگزار شود (بهمن یا اسفند باشد)، به محض شروع کلاس‌ها سربازان ترخیص می‌شوند.

رحیمی‌پور با بیان این که تمام مشمولان وظیفه دیپلمی که سال ۹۸ موفق به اخذ دیپلم شدند، امسال می‌توانند در کنکور سال ۹۹ شرکت کنند، گفت: این افراد حداکثر یک هفته پس از کنکور باید فوری خودشان را به سازمان وظیفه عمومی معرفی کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر این مشمولان در بازه زمانی یک هفته، خودشان را به سازمان وظیفه عمومی معرفی نکنند، غایب محسوب می‌شوند و در صورت قبولی در دانشگاه نمی‌توانند وارد دانشگاه شوند.

 رحیمی‌پور تصریح کرد: روال کار بر این است که مشمول به خدمت سربازی می‌رود و دوره‌های آموزشی خود را می‌گذراند، هنگامی که نتایج اعلام شود، می‌تواند انتخاب رشته کند و سپس منتظر جواب دانشگاه بماند.

وی بیان کرد: در بازه زمانی که فرد مشمول منتظر اعلام جواب دانشگاه است، دوره‌های سربازی را طی می‌کند و در صورت قبولی، این بازه زمانی در پرونده سربازی‌اش ذخیره می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: مشمولان بدانند که بازه زمانی مناسبی هم برای انتخاب رشته و هم در صورت قبولی برای مراحل ثبت‌نام در دانشگاه برایشان در نظر گرفته شده و مساعدت‌های لازم در این زمینه نیز انجام می‌شود. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 526697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha