صنعت سینمای بریتانیا حتی با وجود بازگشایی سالن‌های نمایش در دوران پساکرونا بدترین عملکرد را از سال ۱۹۹۶ ثبت کرده و پیش‌بینی کاهش درآمد آن رقم ۹۰۰ میلیون پوند (۱.۱ میلیارد دلار) را نشان می‌دهد.

سينماي زنجيره‌اي اودئون در لندن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دولت انگلستان به سینماهای سراسر بریتانیا چراغ سبز نشان داد تا از چهارم ژوییه (شنبه هفته آینده) با در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی و ایمنی بازگشایی شوند. از جمله نشستن تماشاگران با دو صندلی فاصله از یکدیگر و جلوگیری از ارائه خوراکی‌ها و مواد غذایی به شکل همگانی. سینماداران امیدوارند با اکران دوباره فیلم‌ها و استقبال احتمالی مردم از سینماها در فصل تابستان بتوانند این سال وحشتناک را با کمترین آسیب اقتصادی به پایان برسانند.

امید پخش‌کنندگان بزرگ سینمایی در بریتانیا به توفیق تجاری چند فیلم هالیوودی از جمله «مولان» محصول تازه استودیو دیزنی و «انگاشته» کریستوفر نولان بود که پیش‌تر اعلام شده بود در ماه ژوییه روی پرده می‌روند اما حالا اکران هر دو فیلم پرامید به تعویق افتاده و به روزهای ۱۲ و ۲۱ اوت منتقل شده است. به این ترتیب، روند بهبودی اقتصاد زخم‌خورده صنعت سینمای بریتانیا دست‌کم تا یک ماه دیگر به تاخیر می‌افتد و احتمال زیان سینماها بیشتر می‌شود.

با قرار گرفتن «مولان» و «انگاشته» در صف انتظار، حالا سینماداران دست به دامان فیلم‌های کلاسیک هالیوودی از جمله «صبحانه در تیفانی»، «کازابلانکا» و «امپراتوری ضربه می‌زند» شده‌اند. ضمن اینکه مجموعه‌های محبوب سینمایی چون «هری پاتر»، «گرگ و میش» و «سریع و خشمگین» و پرفروش‌ترین فیلم‌های پیش از کرونا «۱۹۱۷» و «روزی روزگاری در هالیوود» هم تا آمدن آثار تازه به نمایش درمی‌آیند.

چشم‌انداز درآمد گیشه سینماهای بریتانیا در ۲۰۲۰ با حدود ۵۸ درصد کاهش نسبت به فروش ۱.۲۵ میلیارد پوندی سال گذشته به رقمی در حدود ۵۲۵ میلیون پوند می‌رسد. این پایین‌ترین رقم درآمد سینماها در انگلستان از ۱۹۹۶ به بعد است؛ سالی که با صدرنشینی «روز استقلال» و قرار گرفتن «ماموریت غیرممکن»، «گردباد» و «قطاربازی» در میان ۱۰ فیلم برتر به پایان رسید. ۲۴ سال پیش مجموعه فروش گیشه در این کشور ۴۵۰ میلیون پوند بود.

کد خبر 526667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha