وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراتب ثبت ۲۰ اثر فرهنگی تاریخی را به استاندار اصفهان ابلاغ کرد.

آثار تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  علی‌اصغر مونسان در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به عباس رضایی، استاندار اصفهان خواستار حفاظت از این آثار ارزشمند تاریخی و در صورت لزوم بازسازی برای حفظ آن‌ها را تاکید کرده است.

در یکی از این نامه‌ها آمده است: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار منقول و غیر منقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی ساختمان اداره نوغان نطنز به شماره ۳۲۷۶۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید تا در حفظ و بازسازی آن تلاش و از دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

همچنین خانه تاریخی نصیری نطنز به شماره ۳۲۷۶۸، خانه کدخدا- روستای حتم آباد بخش مرکزی، دهستان قهاب شمالی، به شماره ۳۲۷۶۹، برج کبوتر رارا به شماره ۳۲۶۷۳، خانه صدیقیان در شهرستان آران و بیدگل به شماره ۳۲۶۷۴، خانه لذیذی کاشان به شماره ۳۲۶۷۵، گورستان و مقبره شیخ احمددر روستای سهر فیروزان به شماره ۳۲۶۷۶، برج‌های کبوتر روستای طاد به شماره ۳۲۶۷۷، حمام افجد به شماره ۳۲۶۷۸، خانه بعیدی نژاد کاشان، به شماره ۳۲۷۰۴ و خانه حجازی مهابادی اردستان به شماره ۳۲۷۰۵ به فهرست آثار ملی اضافه شده است.

خانه حاج محمد مهدی زهتاب خمینی شهر باشماره ۳۲۷۶۶، خانه زهتاب خمینی شهر با شماره ۳۲۷۶۷، خانه حاج آقا دکتر ابطحی خمینی شهربه شماره ۳۲۷۷۰، خانه جلال ثابتی خور و بیابانک، به شماره ۳۲۷۷۲، مسجد جامع سمیرم با شماره ۳۲۷۷۳، قلعه تاریخی محمدیه نائین به شماره ۳۲۷۷۴، حمام تاریخی و شوشاد نطنز با شماره ۳۲۷۷۶ به فهرست آثار ملی اضافه شده است.

خانه عبدالرزاق خان کاشی کاشان به شماره ۳۲۷۹۰ و دفتر مرکزی کارخانه فولاد به شماره ۳۲۸۸۰، ۲۴ شهریور سال ۹۸ درفهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کد خبر 526620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha