سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۹ به این استان اختصاص یافته است.

روستایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماندانا زنگنه دوشنبه ۹ تیر افزود: سال ۹۸ با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و بانک‌های عامل ۵۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۹ هزار طرح به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد که حدود ۱۴ هزار شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در سال ۹۸ رتبه سوم جذب این تسهیلات را به دست آورده است. سال ۹۹ مرحله پنجم تسهیلات ابلاغ شده و فرآیند اجرایی آن از هفته آینده شروع می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سال ۹۹با مدیریت و نگاه ویژه‌ منابع تسهیلاتی را به طرح‌هایی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی سیستان و بلوچستان است و صادرات‌گرا هستند با اولویت طرح‌های نیمه تمام اختصاص می‌دهیم.

زنگنه اظهار کرد: چهار بانک همانند سال ۹۸ عامل پرداخت تسهیلات هستند و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت روستایی را دارد بیشترین مبلغ تسهیلات روستایی در مرحله پنجم نیز  به این استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: طرح‌هایی که بتوانند تکمیل زنجیره ارزش افزوده، صادرات گرا و مبتنی بر مزیت‌های نسبی باشند باید شناسایی و صاحبان سرمایه را به این سمت سوق دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان یکی از منابع تسهیلات دیگری که در سال ۹۹ به این استان اختصاص پیدا کرده را  طرح مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: این تسهیلات شامل پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که اختصاص پیدا کرده است.

زنگنه تصریح کرد: طرح‌هایی که قابلیت اجرا در بحث مشاغل خانگی دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شود و اگر در قالب طرح‌های پشتیبان اختصاص پیدا کند می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از این تسهیلات بهره‌مند شوند که نیاز است متقاضیانی که پیگیری دریافت تسهیلات مشاغل خانگی هستند به دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای اخذ مجوز مراجعه و در سامانه مربوطه نام‌نویسی و از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر 526568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha