یحیی در 6 بازی لیگ برتر که هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت با کسب 5 برد و تنها یک تساوی مجموعا 16 امتیاز تا به امروز کسب کرده که میانگین خیره کننده 2.66 را به ثبت می‌رساند.

پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین پرسپولیس با سه امتیازی که در برابر پیکان به دسـ‌ت آورد جمع امتیازات خود را به عدد 50 رساند تا یحیی گل‌محمدی و شاگردانش در آستانه یک رکورد تاریخی دیگر قرار بگیرد. یحیی گل محمدی که در نیم فصل و بعد از اختلاف کالدرون با انصاری فرد جایگزین مربی آرژانتینی شده بود اگر چه پرسپولیس را در صدر جدول و با اختلاف 3 امتیاز تحویل گرفت اما در ادامه آمار خیره‌کننده ای از خود به جا گذاشت.

پرسپولیس در پایان هفته شانزدهم و بعد از بازی عقب افتاده برابر نساجی با 34 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار داشت. بازی‌ای که آخرین حضور کالدرون به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم محسوب  می‌شد.

بعد از این بازی پرسپولیس در صد جدول با 34 امتیاتز  فاصله 3 امتیازی با سپاهان ایجاد کرد.  میانگین امتیازات پرسپولیس با کالدرون 2.12 بود. میانگینی که با توجه به بررسی ادواری لیگ ایران برای قهرمانی کافی به نظر می‌رسید. 

اما یحیی گل محمدی در پرسپولیس چه کرد که امروز اختلاف این تیم با نزدیکترین رقیب به 12 امتیاز رسید.

او در 6 بازی لیگ برتر که هدایت سرخپوشان را بر عهده داشت با کسب 5 برد و تنها یک تساوی مجموعا 16  امتیاز تا به امروز کسب کرده که میانگین خیره کننده 2.66 را به ثبت می‌رساند.

برانکو ایوانکوویچ در دوران پرافتخار حضورش بر روی نیمکت پرسپولیس که با سه قهرمانی این تیم در لیگ برتر همراه بود مقتدرانهترین قهرمانی خود را در فصل 95-96 به دست آورد.  اولین قهرمانی سرخ‌ها در زمان برانکو با اختلاف 9 امتیازی به دست آمده. پرسپولیس در آن فصل، لیگ را با امتیاز 66 به پایان رساند تا استقلال 57 امتیازی با 9 امتیاز اختلاف در رتبه دوم قرار بگیرد. این بهترین میانگین امتیازگیری برانکو در  قهرمانی‌هایش همراه پرسپولیس بود. پرسپولیس برانکو در این فصل میانگین 2.2 امتیاز را ثبت کرد.

برانکو اگر چه موفق شد در فصل 96-97 هم پرسپولیس را با 66 امتیاز  و با اختلاف 9 امتیازی با ذوب آهن مجددا به عنوان قهرمانی برساند اما با کسب 64 امتیاز  میانگین امتیازگیری 2.13 را از خود بر جای گذشت.  

هت‌تریک قهرمانی سرخ‌ها هم که در هفته آخر به دست آمد اختلاف 3 امتیازی این تیم با سپاهان را به ثبت رساند تا پرسپولیس با 61 امتیاز و بالاتر از سپاهان 58 امتیازی و با میانگین امتیاز 2.03  سومین قهرمانی خود را به دست آورد.

 حالا پرسپولیس یحیی برای شکستن رکورد برانکو در ادامه لیگ به 17 امتیاز از 8 بازی نیاز دارد.  17 امتیازی که کسب آن با توجه به رقبای باقی مانده این تیم در ادامه راه چندان کار سختی به نظر نمی‌رسد.

یحیی با کسب این 17 امتیاز  رکورد بهترین میانگین امتیازگیری در تاریخ لیگ برتر که در اختیار برانکو ایوانکویچ بوده را می‌شکند و احتمالا عنوان مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را از آن خود خواهد کرد. نکته جالب اینکه در صورت کسب این 17 امتیاز سایر مدعیان حتی اگر تا انتهای فصل تمامی امتیازات را هم کسب کنند در نهایت باید برای کسب نایب‌قهرمانی بجنگند.

آیا یحیی در ادامه فصل موفق به حفظ انگیزه بازیکنانش در صورت قهرمانی زودهنگام خواهد شد تا اولین قهرمانی‌اش در لیگ برتر را به مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ این لیگ تبدیل کند؟  

کد خبر 526557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha