مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با احداث ۱۰۷ کیلومتر بزرگراه در دولت یازدهم، طول بزرگراه‌های این استان به ۲۱۵ کیلومتر رسید.

راهسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی مقصودی، مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، دوشنبه ۹ تیر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دولت یازدهم ۲۴۷ کیلومتر از راه‌های اصلی استان با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۲۷۷ کیلومتر از راه‌های روستایی استان با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و آسفالت شده است.  

وی تصریح کرد: بهسازی و آسفالت راه‌های استان در این دولت با ۷۸۹ هزار تن آسفالت انجام شد. برای راهسازی و بهسازی راه‌های این استان در دولت یازدهم هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.  

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۸ نقطه پرتصادف استان در این دولت رفع و اصلاح شد، ۴ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در این مدت خط کشی مجدد شد.  

مقصودی تصریح کرد: در دولت یازدهم ۲۳ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری نوسازی شد. رفع معارض و تملک حدود ۱۷۲ هکتار اراضی دولتی انجام و ۳۹۴ هزار مترمربع زمین برای اجرای طرح‌های بزرگ بیمارستان، بهداشتی و درمانی در دولت یازدهم واگذار شد.  

وی ادامه داد: احداث ۷۰ کیلومتر از باند دوم محور شهرکرد - بروجن - لردگان با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث ۷ کیلومتر از باند دوم محور سفید دشت به زرین شهر با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور بروجن به مبارکه با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار، احداث ۴ کیلومتر از باند دوم شهرکرد - ناغان - ایذه با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار و احداث ۷ کیلومتر کمربندی شهر سامان از مهم ترین طرح‌های راهسازی استان در دولت یازدهم است.  

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری احداث ۵ کیلومتر از باند دوم محور شهرکرد - فارسان - چلگرد، احداث ۱۸ کیلومتر از باند دوم شهرکرد - بن - داران و احداث ۷ کیلومتر از باند دوم محور شهرکرد - هفشجان را از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان در این دولت عنوان کرد.  

مقصودی تاکید کرد: ۳۰ کیلومتر از محور شهرکرد- بروجن - لردگان و ۷ کیلومتر کمربندی شهرسامان نیز در دست اجراست که امسال بهره‌برداری می شود.  

محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری که بخش عمده آن کوهستانی است، شامل ۲۱۵ کیلومتر بزرگراه، یکهزار و ۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲ هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی است.  

کد خبر 526554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha