چهره مهربان «زهرا حمیدی» و صدای خودرو او برای حیوانات خیابانی محله تهرانپارس و اطراف آشناست، چون نوید رسیدن یک وعده غذای چرب و نرم را به آنها می‌دهد.

حیوانات

همشهری آنلاین_  پریسا نوری: ماجرای این آشنایی به ۵ سال پیش و روزی برمی‌گردد که بانو حمیدی با دوستش برای پیک نیک به یکی از بوستان‌های شمال شرق تهران رفته بود: «وقتی جوجه‌کباب درست کردیم و مشغول غذا خوردن شدیم، متوجه پرسه زدن سگ‌های بی‌صاحب در اطرافمان شدم. با وجودی که به شدت از سگ‌ها می‌ترسیدم و به اصطلاح فوبیای سگ داشتم، اما با ترس و لرز کمی از غذایمان را به آنها دادم اما شاید باورتان نشود، همین که غذاخوردنشان را تماشا می‌کردم، نه تنها ترسم ریخت بلکه لذت سیر کردن شکم آنها به قدری بود که این کار جزو برنامه زندگی‌ام شد. حالا در این پنج سال، یک روز در میان برای حیوانات غذا می‌برم. »

 این بانوی ۳۰ ساله که کارمند یک شرکت خصوصی است و حقوق چندانی نمی‌گیرد، درباره هزینه تأمین غذای حیوانات می‌گوید: «هر بار که به جنگل می‌روم ۸۰‌کیلو اسکلت مرغ می‌برم که قیمتش از کیلویی ۱۸۰۰ تا ۳ هزار تومان متفاوت است، در واقع ناچارم بیشتر درآمدم را برای خرید غذای حیوانات صرف کنم و حتی گاهی قرض بگیرم، اما وقتی وارد جنگل می‌شوم و می‌بینم که حیوانات گرسنه ماشینم را می‌شناسند و به استقبالم می‌آیند و وقتی سیر می‌شوند با نگاهشان قدرشناسی می‌کنند، مصمم می‌شوم که کارم را ادامه دهم. »
 با این که بانوی دوستدار حیوانات به بیش از ۶۰ سگ در بوستان یاس غذا می‌رساند اما این باعث نمی‌شود که سهم گربه‌ها را فراموش کند: «هر وقت بیرون می‌روم چند بسته جگر مرغ همراه می‌برم تا به گربه‌هایی که سر راه می‌بینم غذا بدهم. جالب است که گربه‌های محله هم ماشینم را می‌شناسند و هر وقت از راه می‌رسم، دور ماشین جمع می‌شوند. » حمیدی درباره واکنش مردم و رفتار اطرافیان هم می‌گوید: «گاهی دوستان و اطرافیان سرزنش و حتی دوستانم مسخره می‌کنند و می‌گویند: «چرا آنقدر خرج حیوانات می‌کنی! ‌» اما واقعیت این است که این حرف‌ها برایم اهمیت ندارد و آرامش و حال خوبی که با رسیدگی به حیوانات به دست می‌آورم رابرای حرف مردم از دست نمی‌دهم. »

  •  بچه گربه‌ها را برندارید    

بانوی مهربان ساکن تهرانپارس معتقد است همه ما به حکم انسانیت بهتر است به حیوانات خیابانی و بی‌صاحب رسیدگی کنیم.  
او با توجه به تجربیاتی که از اطرافیان درباره رسیدگی و پرورش گربه‌ها به دست آورده، توصیه‌ای به شهروندان دارد: «الان فصل زاد و ولد گربه‌هاست و چون شیرین و دوستداشتنی هستند، برخی افراد بچه‌ گربه‌هایی که در پارک و کوچه و خیابان می‌بینند را برمی‌دارند و به خانه می‌برند. اما بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوند که به دلایلی مثل آلرژی کودکشان، یا نداشتن هزینه و... توان نگهداری از آنها را ندارند و دنبال حامی می‌گردند یا در شرایط بدتر آنها را دوباره در کوچه و خیابان رها می‌کنند. اگر بچه گربه تنها دیدید به خیال اینکه مادرش او را رها کرده آن را برندارید، در بیشتر موارد مادربچه گربه برمی‌گردد اگر هم برنگشت مطمئن باشید بچه گربه بدون سرپرست و در طبیعت بزرگ شود بهتر است تا در مکانی نامناسب و شرایط نگهداری بد مورد آزار قرار بگیرد. » 
 

کد خبر 526533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha