مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: قشر مولد کار در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و خدمت‌رسانی به قشر زحمت‌کش جامعه از افتخارات سازمان تامین اجتماعی است.

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر جلال جهان‌نیا اضافه کرد:  ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی از معدود سازمان‌های بیمه‌گر در دنیاست که خدمات بیمه‌ای و درمانی را توامان ارائه می‌دهد و اغلب کشورها بدلیل هزینه‌های سرسام آور خدمات درمانی، تنها خدمات بیمه ای را ارائه می‌دهند و مسئولیت خدمات درمانی را به عهده نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در خراسان شمالی نیز ۳۴۱ هزار و ۳۸۲ نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی هستند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان استفاده می‌کنند.

جهان‌نیا گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی حدود ۴۰ نوع خدمت غیرحضوری ارائه می‌کند و تلاش می‌شود با توجه به شرایط جامعه، خدمات الکترونیکی در سازمان گسترش یابد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی تأکید کرد: ۸۰ میلیون دفترچه ای که در اختیار بیمه‌شدگان است، هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد و از همین رو، الکترونیکی شدن خدمات در کاهش هزینه‌ها موثر خواهد بود.

جهان‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها ۴۰ میلیون بار رفت و آمد در سال انجام می‌شود که با الکترونیکی شدن تمدید اعتبار دفترچه‌ها، این رفت و آمدها کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 526519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha