چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۳
۰ نفر

کاهش قیمت برنج احتمالاً بهترین خبری بود که به دست مردم نگران رسید. چون بیم آن می‌رفت کم‌کم پلو خورشت ایرانی به خاطره‌ها بپیوندد.

هرچند که خطر هنوز همین نزدیکی‌هاست و کاملا مرتفع نشده است.جمیل علیزاده‌شایق، دبیر انجمن برنج هم خبر کاهش قیمت برنج را تایید می‌کند اما معتقد است این افت قطعابه هزار یا هزار و ۵۰۰ تومان نرسیده است.

علیزاده می‌گوید: ظرف هفته گذشته قیمت برنج ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان شد.

او در مورد دلایل این کاهش قیمت می‌افزاید: واردات برنج از پاکستان و اعلام آن از طریق رسانه‌های جمعی جو روانی حاکم بر جامعه را که نگرانی‌ها را افزایش می‌داد خنثی کرد.

او می‌افزاید: اعلام خبر برخورد با محتکران هم از دلایل کاهش قیمت‌هاست.به گفته دبیر انجمن برنج در همین مدت مردم هم تقاضا برای خرید را کاهش دادند.

علیزاده پیش‌بینی می‌کند: در صورت تداوم روند فعلی در روزهای آینده و در آستانه فصل برداشت قیمت برنج باز هم کاهش بیابد.

به هر صورت ظاهرا وضعیت در بازار برنج در حال عادی شدن است البته اگر دوباره گرفتار بحران جدیدی نشویم.

اکونیوز هم در گزارش خود قیمت برنج در خرده‌فروشی‌ها را اعلام کرد. بر اساس این گزارش ظرف هفته گذشته قیمت برنج طارم درجه یک از ۴۵۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تومان، فریدون کنار از ۴ هزار تومان به ۳۰۰۰ هزار تومان و برنج تایلندی از ۲۵۰۰ به ۲۲۰۰ تومان کاهش یافت.

بهای برنج پاکستانی در هر کیلوگرم نیز از ۲۶۰۰ به ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان رسیده است.

ضمن اینکه هر کیلو برنج دم سیاه ایرانی از ۴۵۰۰ به ۳۵۰۰ و طارم رمضانی به ۲۵۵۰ تومان رسیده است. برنج هندی محسن، هندی کله اسبی و باسمتی پاکستانی نیز به‌ ترتیب به ۲۶۰۰، ۲۴۵۰، ۲۳۵۰ تومان فروخته می‌شود.

کد خبر 52638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز