رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیماری و مرگ بر اثر کرونا در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سید محمد هاشمی شهری درباره آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این استان بیماری کرونا متاسفانه روند صعودی را دارد طی می کند و این روند از ۱۵ اردیبهشت سالجاری آغاز شده و در خرداد ماه به اوج خود رسید و در حال حاضر ۶۵ درصد تخت های بیمارستانی در سطح استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

بیشتر بیماران در جشن‌ها  و میهمانی‌ها درگیر می‌شوند

وی ادامه داد: عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم استان از جمله برپایی جشن شادی، عزا، عیادت بیماران و استفاده نکردن از ماسک و فاصله اجتماعی بخصوص در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه جوانان مهم ترین عامل شیوع است به طوری که در پایان هر کدام از این مراسم عروسی و جشن  بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند.

برای خدمات دهی به تعداد آزمایشگاه‌ها افزودیم

هاشمی شهری افزود: به دلیل افزایش روز افزون بیماران ما نیز ناچارا به تعداد آزمایشگاه‌ها در استان افزوده‌ایم و در زاهدان ۳ آزمایشگاه، ایرانشهر و چابهار و زابل هر کدام یک مورد افزوده شده است و ظرف یکی دو روز آینده ۲ آزمایشگاه خصوصی نیز در شهر زاهدان به چرخه خدمات به مردم وارد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان عنوان کرد: مراکز ۱۶ ساعته در استان در مرحله اول بیماران را مورد تست و آزمایش قرار می‌دهند و افرادی که وضعیت حادی ندارند در خانه تحت مراقبت قرار می‌گیرند و کسانی که به مراقب بیشتری نیاز دارند، بستری می‌شوند.

۴ شهرستان با بیماران بیشتری درگیرند

هاشمی شهری تصریح کرد: شهرستان زاهدان به دلیل تراکم زیاد جمعیتی، ایرانشهر، چابهار و سراوان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه آمار فوتی در استان نیز رو به افزایش است به ویژه افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای و بالای ۶۵ سال بیشتر در معرض خطرند و مشکلی که ما اینجا با بیماران بدحال داریم این است که  دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

۲ کانون اصلی بحران بیماری برطرف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان گفت: ۲ کانون اصلی بحران بیماری کرونا در روستای نجف آباد خاش و دیگری روستای زنگیان سراوان بود که خوشبختانه با مداخلاتی که ما و نمونه برداری هایی که در محل انجام شد و انتقال بیماران با آمبولانس به مراکز درمانی و همچنین در همان روزها به لحاظ معیشتی با کمک ستاد فرمان اجرایی امام و خیرین زنجیره و انتقال بیماری قطع شد و در حال حاضر نیز مشکلی وجود ندارد.

هاشمی شهری افزود: ۳۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و با فاصله و شرایطی که به لحاظ وسعت در استان وجود دارد اگر کانون‌های روستایی ما دچار بحران شوند خدمات‌رسانی به این آنها بسیار دشوار خواهد شد چرا که انتقال بیماران به شهرها و مرکز استان کار دشواری است.

کد خبر 526378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha