رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: از اسفندماه ۹۸ تاکنون در مجموع ۳۵ نفر از نیروهای اورژانس استان به کرونا مبتلا شده‌اند که در نوع خفیف بوده و هیچ‌کدام بستری نشدند.

اورژانس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهرداد بابایی بیان کرد: نیروهای اورژانس در طی چهار ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد در خط مقدم مقابله با این ویروس فعالیت دارند، با توجه به اینکه نیروهای اورژانس وظیفه جابه‌جایی افراد مشکوک به کرونا و مدیریت تخت‌های بیماران مبتلا شده را به عهده‌دارند بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز ادامه داد: علاوه بر این، از آنجایی‌که دبیرخانه ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در اورژانس استان مستقرشده، طی چند ماه گذشته شاهد افزایش فشارکاری نیروهای این مجموعه بوده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به حساسیت کاری نیروهای اورژانس وضعیت تجهیزات حفاظت فردی این افراد چگونه است، توضیح داد: تاکنون هیچ مشکلی برای تأمین تجهیزات و وسایل حفاظت فردی نیروهای اورژانس البرز نداشته‌ایم و حتی اقداماتی نسبت به ذخیره این تجهیزات نیز انجام‌ شده است.

بابایی اضافه کرد: ذخیره تجهیزات حفاظت فردی برای نیروهای اورژانس با این هدف انجام‌شده که اگر زمانی با افزایش شیوع کرونا و کمبود تجهیزات مواجه شدیم، نیروهای اورژانس استان برای خدمات‌رسانی ایمن به بیماران با مشکل مواجه نشوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در پیک شیوع کرونا در اسفندماه ۹۸ تعداد تماس‌های مردم با ۱۱۵ سه برابر شده بود، در ایام پیک کرونا میانگین ۱۵۰۰ تماس روزانه با ۱۱۵ به بیش از ۴۰۰۰ مورد رسید که این امر فشار کاری زیادی را به همکاران تحمیل کرده بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در پاسخ به وضعیت فعلی تماس‌های مردم با ۱۱۵ بیان کرد: باوجوداینکه طی چند روز گذشته شاهد افزایش سرعت شیوع کرونا در استان و افزایش تعداد مبتلایان بوده‌ایم ولی هنوز تعداد تماس‌ها از میانگین نرمال خارج نشده و تنها ۱۰ درصد بیشتر شده است.

کد خبر 526349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha