یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: در سه ماه اول سال ۹۹ در کل شهرستان‌ها ۱۲ گشت برگزار شده که از ۶۰ مرکز، ۵۵ گرم مصنوعات طلای قاچاق قیچی شده است.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ژیلا یزدانی ۸ تیرماه در نشست خبری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و روسای کارگروه‌های تخصصی اظهار کرد: مطابق قوانین سازمان ملی استاندارد مصنوعات طلا با عیار ۱۸ باید ارز شود و پایین‌تر از این عیار کاملاً غیرقانونی است.

وی افزود: سازمان استاندارد برای شناسایی عیار طلا به هر استانی یک کد شناسایی داده که توسط این سازمان مصنوعات هر واحد تولید مشخص می‌شود و قابل‌شناسایی و ردیابی است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان کرد: خریداران توجه داشته باشند تمام مصنوعات طلا باید کد شناسایی سازنده که ترکیبی از یک حرف انگلیسی و یک عدد است، داشته باشد.

یزدانی ذکر کرد: در سال ۹۸، ۵۸۳ واحد عرضه مصنوعات گران‌بهای استان در ۱۰۷ مورد گشت مشترک مورد بازرسی قرار گرفتند که ۳۹۶ گرم طلا قیچی و برای ذوب فرستاده ‌شد.

وی عنوان کرد: در سه ماه اول سال ۹۹ در کل شهرستان‌ها ۱۲ گشت برگزارشده که از ۶۰ مرکز، ۵۵ گرم مصنوعات طلای قاچاق قیچی شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان گفت: در استان تعداد ۲۷ واحد طلا سازی که هیچ‌کدام از آن‌ها واحد تولید نیستند وجود دارد. در سال ۹۸، ۴۰ نمونه طلا برای عیار سنجی از سطح بازار نمونه‌برداری شد.

عطاالله حیدری، معاونت غذا و داور دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: لوازم‌آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش، تولیدکننده‌های مواد غذایی، عطاری‌ها، مرکز درمانی و تجهیزاتی که درزمینهٔ کالاهای سلامت‌محور فعالیت می‌کنند مورد بازرسی و نظارت قرارگرفتند.

وی افزود: در سال ۹۸، ۸۹ هزار و ۴۱۱ مورد بازرسی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام‌شده است،  ۲ هزار و ۶۴۲ مورد گشت‌های مشترک با همکاری صمت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری و سایر ارگان‌ها در سال گذشته انجام‌شده که ارزش ریالی کشف اقلام ۸۹۸ میلیون ریال بوده است.

معاونت غذا و داور دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: لازمه کار پیشگیری، تکنولوژی است، در نظام معاونت غذا و دارو سامانه ردیابی ساماندهی شده که شهروندان بتوانند محصول را از تولید تا زمان مصرف از سه طریق شماره برچسب، ورود به سایت و پیامک، اطلاعات محصول موردنظر را ردیابی کنند.

کد خبر 526336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha