معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نخستین و بزرگترین مرکز دولتی فوق تخصصی درمان ناباروری این دانشگاه در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به زودی راه‌اندازی می‌شود.

ناباروری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر بهمن صادقی سده یکشنبه ۸ تیر افزود: در راستای سیاست‌های کلی افزایش جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تاکید وزیر بهداشت و افزایش نرخ جمعیت در استان مرکزی این مرکز با تعرفه‌های دولتی در استان به مراجعان خدمات ارائه خواهد کرد.

وی اظهار کرد: مجوز راه‌اندازی این مرکز سال ۹۶ در اختیار استان قرار داده شد که با تامین بخشی از تجهیزات تخصصی این مرکز، آذرماه پارسال اقدامات اولیه آغاز شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات این مرکز هزینه شده است که با راه‌اندازی آن ظرفیت پذیرش مراجعان استان با تعرفه دولتی را دارد.

دکتر صادقی افزود: بهره‌مندی از خدمات ۱۱ نیرو شامل یک نفر فلوشیپ ناباروری، یک نفر جنین شناس، ۲ نفر ماما، ۲ نفر هوشبر، ۲ نفر پرستا و سه نفر نیرو خدمات در این مرکز نیاز است که باید مجوز جذب صادر شود. همچنین مراجعه‌کنندگان این مرکز تخصصی درمانی می‌توانند از امکانات اتاق عمل و درصورت نیاز فوری از خدمات اورژانسی بیمارستان امیرالمومنین(ع) استفاده کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارائه خدمات تخصصی درمان ناباروری در استان با تعرفه‌های دولتی یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان استان بود که با راه‌اندازی و توسعه این مرکز، گام‌های موثری در راستای تنگناهای زوجین برای فرزندآوری برداشته خواهد شد.

وی افزود: این مرکز با تعرفه‌های دولتی با حضور پزشکان فوق تخصص و متخصص هیأت علمی و با کادری مجرب خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و بیماری‌های مرتبط را ارایه خواهد کرد.

دکتر صادقی تاکید کرد: زوج‌های مراجعه کننده به این مرکز در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خدمات درمانی با تعرفه دولتی دریافت کرده و مشمول پوشش حمایتی می‌شوند.

کد خبر 526329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha