بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس مجلس و وزیر ارتباطات در تبریز افتتاح شد.  

مرکز دیتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «مرکز داده شهید قاضی طباطبایی» با اهدافی نظیر توسعه شبکه موبایل در غرب و شمال غرب کشور، تامین بستر و زیرساخت مورد نیاز برای مجازی‌سازی شبکه، افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمات، افزایش قدرت مانور و کنترل ترافیک، ارائه سرویس‌های دیجیتال و ارائه سرویس‌های‌هاستینگ به مشتری‌های سازمانی و خصوصی طراحی شده و توسعه یافته است.  

این مرکز را یکی از اپراتورهای کشور با تکیه بر دانش فنی بومی و اعتماد بر استعدادهای داخلی کشور و همچنین استفاده از پیمانکاران بومی برای اجرای عملیات عمرانی، این طرح را به سرانجام رسانده است.  

 مرکز داده تبریز در مکانی به مساحت سه هزار مترمربع در سه طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد هزار و ۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶ هزار سرور مجازی به بهره‌برداری ‌رسید.  

این دیتاسنتر که با تأکید بر استفاده حداکثری از تولیدات تامین‌کنندگان داخلی در بخش زیرساخت توسعه‌یافته است، به گفته محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش پایداری زیرساخت‌های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری را برای ایران عزیز فراهم خواهد آورد و انجام کسب‌وکار دیجیتال را برای جوانان تسهیل خواهد کرد.  

کد خبر 526325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha