یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۸۸ درصد مطالبات کشاورزان این استان بابت تحویل‌ گندم به مراکز خرید تضمینی پرداخت شد.

برداشت گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید حسن‌پور یکشنبه هشتم تیر اظهار کرد: از ابتدای برداشت گندم گلستان در هفته نخست خرداد ۹۹ تاکنون کشاورزان استان ۷۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی دادند.

سال ۹۹ قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که این قیمت بر پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است.

وی گفت: پیگیر پرداخت به موقع باقی‌مانده مطالبات گندمکاران گلستان هستیم. بهای گندم پس از تحویل به مراکز خرید تضمینی و ثبت اطلاعات حساب بانکی بهره‌بردار در سامانه بانک عامل توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و تامین منابع از سوی دولت، پرداخت می‌شود.

مطابق گزارش اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان با ۱۰۰ مرکز در ۱۴ شهرستان تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

کارشناسان جهاد کشاورزی پیش‌بینی کردند که در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از ۳۵۵ هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در گلستان برداشت شود.

گلستان دومین تولیدکننده گندم کشور بعد از استان خوزستان است.

کد خبر 526311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha