معاون سیاسی استاندار مرکزی یکشنبه هشتم تیر گفت: طی ۱۰ روز اخیر به صورت میانگین ۶۵ نفر در استان مرکزی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که زنگ خطر را به صدا درآورده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بهروز اکرمی در نشست پدافند زیستی استان مرکزی اظهار کرد:  از ۱۵ تیرماه زدن ماسک اجباری خواهد شد و همه دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند مقرراتی برای این موضوع در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد:‌ هم مردم و هم مسئولان این بیماری را عادی گرفته و کمتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنند، یکی از دلایل شیوع مجدد کرونا در کشور و استان به علت عادی‌انگاری است که توسط همگان شکل گرفته است.

معاون سیاسی استاندار مرکزی ادامه داد: زندگی کردن با کرونا الزاماتی دارد که رعایت این الزامات برای همگان ضروری است. برای سلامتی خود و دیگران موظف به رعایت پروتکل‌ها هستیم، همچنان این بیماری خطرناک است و تاکنون هیچ دارویی برای درمان این بیماری پیدا نشده است.

اکرمی گفت: نمی‌توانیم به شرایط قبل برگردیم، اگرچه به مرحله بحرانی برسیم به تعطیلی‌ها بازخواهیم گشت، اما قرار است شرایط عادی جامعه  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام بخش‌ها تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: نگرانی‌هایی در حوزه ماسک و الکل وجود دارد که قرار است کمیته‌ای اضطراری تشکیل و نسبت به تامین این اقلام برنامه‌ریزی کنند. همچنین در تمام شهرستان‌های استان فرمانداران موظف هستند با استفاده از ظرفیت ادارات، سازمان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به نظارت بر رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار مرکزی بر لزوم ضدعفونی کردن ادارات و زدن ماسک توسط کارمندان تاکید کرد و ادامه داد: این مهم باید در کارخانه‌ها توسط مدیران و در اصناف رعایت شود.

وی افزود: ضدعفونی کردن شهرها و روستاها باید با جدیت توسط شهرداران و دهیاران انجام شود، رعایت پروتکل‌ها در بازار روزها ضروری است. تاکنون ۳ هزار و ۶۰۷ نفر در استان به این بیماری مبتلا شدند، ۶۵ نفر در ۱۰ روز اخیر به این بیماری مبتلا شدند که نگرانی جدی است.

کد خبر 526309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha