اکبر طبری اعمال نفوذ در پرونده دانیال‌زاده و سفارش تلفنی برای جلوگیری از بازداشت وی براساس شهادت یک زن از کارمندان قوه قضائیه را رد کرد.

اکبر طبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، قاضی بابایی امروز (یکشنبه ۸ تیر) در ششمین جلسه دادگاه اکبر طبری از وی پرسید: در چه تاریخی ملک کریم‌خان را با واحد روما معاوضه کردید؟

طبری گفت: مربوط به سال ۹۰ است.

قاضی اظهار کرد: وقتی به اتهاماتتان در شعبه ۱۵ بازپرسی رسیدگی می‌شد دست نوشته مشترکی با دانیال زاده که برای سال ۸۸ بود ارائه کردید، چطور می‌گویید سال ۹۰ یا ۹۱ با او آشنا شده اید؟

متهم طبری گفت: شاید اشتباه شده است.

قاضی بیان کرد: یک سند رسمی را ارائه داده اید که مورد کارشناسی قرار گرفته است. چطور می‌گویید که اشتباه رخ داده است؟

متهم طبری در ادامه گفت: آن صورت جلسه تاریخ ندارد.

قاضی گفت: تاریخ آن ۱.۱۰.۸۸ است. شما این دست نوشته را ارائه کردید و کارشناسی بر مبنای همین دست نوشته انجام و به ادعای خودتان منع تعقیب صادر شده است.

این متهم گفت: من نمی‌دانم که چه زمانی تدوین شده است، اما نیت سوئی نبوده است.

قاضی گفت: چرا اصل قرارداد را به کارشناسان ارائه نکردی؟

این متهم گفت: از من نخواستند وگرنه در پرونده بود تاریخ اصل قرارداد ۱۱.۱۰.۹۰ بود و تاریخی جز آن صحیح نیست. تاریخ وکالت نامه تهاتر ملک کریم خان ۲.۲.۹۱ است که تاریخ صحیح معامله ۱۱.۱۰.۹۰ بوده است. ملک کریم خان در تاریخ ۲۷.۶.۹۰ در مرحله نازک کاری بود و تاریخ ۸۸ را نمی‌توان به عنوان تاریخ وقوع معامله دانست.

رییس دادگاه در واکنش به اظهارات متهم طبری گفت: دانیال زاده منکر تنظیم و امضای دست نوشته است.

این متهم بیان کرد: امضای وی را به خودش نشان دهید.

قاضی گفت: قبول ندارد.

متهم طبری گفت: یعنی جعلی است؟

رییس دادگاه اظهار کرد: دست خطی را که به هیات کارشناسان ارائه دادید می‌تواند جعلی باشد.

نماینده دادستان در این بخش از جلسه دادگاه گفت: دانیال زاده امضا را انکار نمی‌کند بلکه محتوا را تایید نمی‌کند.

رئیس دادگاه از متهم طبری پرسید: چه زمانی با پیمانکار ملک کریم خان قرارداد تنظیم کردی؟

متهم طبری گفت: به خاطر ندارم.

قاضی گفت: قرارداد تنظیم در تاریخ ۱۳.۳.۸۹ بوده و نزد بازپرس پرونده اعلام کردید که ۵۰ درصد پیشرفت ملک در سال ۸۸ است علت تناقض گویی شما چیست؟

متهم گفت: اشتباه گفتم.

قاضی بابایی عنوان کرد: در خصوص اعمال نفوذ شما خانم زهرا فتاحی از همکاران ما در صفحات ۸۶ تا ۹۷ جلد ۴۹ پرونده گفته‌ که در پرونده دانیال زاده سه مرحله با او تماس تلفنی گرفتید و گفتید که قرار بازداشت او را تایید نکند، چه توضیحی دارید؟

متهم طبری گفت: پرونده‌ زیر نظر دادسرا بوده چطور می‌توانم که زنگ بزنم؟

قاضی تصریح کرد: شما حقوق شوهر خواهرش که کارمند معاونت شما بوده را قطع کرده‌اید.

این متهم گفت: دروغ و کذب محض است، چون زن‌ها خیلی نامرد هستند و دروغ می‌گویند جلوی من حرف بزند.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به دانیال زاده گفت: شما در این جلسه دادگاه حاضر هستید تا به اتهاماتی که به شما تفهیم شده پاسخ دهید، بنابراین بفرمایید شما چه مراوده مالی با آقای طبری داشتید.

دانیال زاده پاسخ داد: من با طبری هیچ مراوده مالی نداشتم و اواخر سال ۹۰ یک تهاتر صورت گرفت، این در حالی است که من اواخر ۹۱ طبری را دیدم.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی از دانیال زاده پرسید: در زمانی که بازداشت بودید طبری برای شما چه کرد؟

دانیال زاده گفت: گلایه‌ای که از طبری دارم این است که زمانی که من در بازداشت بودم وی آپارتمان را به سبحانی واگذار کرد اگر طبری می‌خواست واحدش را بفروشد چرا به خود من نفروخت.

قاضی در ادامه از دانیال زاده پرسید چرا به صورت مستقیم با طبری وارد معامله نشدید؟

دانیال زاده پاسخ داد: من واحدهای آپارتمانی خود را به ۵۹ نفر دیگر فروختم و یک نفر از آن‌ها را مستقیم ندیده‌ام.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی به دانیال زاده، گفت: در خصوص ملکی که به طبری واگذار شد، مشتریانی که مراجعه می‌کردند به آن‌ها می‌گفتید ملک متعلق به طبری است، پس چرا مستقیم با وی معامله نکردید؟

دانیال زاده گفت: زمانی که آنجا را می‌ساختم طبری آمد ساختمان را دید و قرار شد ساختمان رومایی را که دارد بفروشد و بیاید یک واحد از ساختمان من را بگیرد که وقتی طبری برای بازدید مراجعه کرد گفت پذیرایی‌اش را کوچک درآورید.

دانیال زاده ادامه داد: وقتی از بازداشت بیرون آمدم، طبری دیگر کمتر اجازه می‌داد که با او تماس برقرار کنم؛ طبری با مهرصادقی معامله می‌کند، مهر صادقی مبایعه نامه را به من داد، لذا من واحد آپارتمانی را به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به مهرصادقی فروختم.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی خطاب به دانیال زاده گفت: خانم حسنی چه نقشی دارد؟

دانیال زاده پاسخ داد: منشی من است.

قاضی گفت: خانم حسنی گفته که شما دو سیم کارت تهیه کردید، یکی برای خود و دیگری برای طبری؛ تدارک دیدن این دو سیم کارت چه لزومی داشت؟

دانیال زاده مدعی شد: طبری از تلفن موبایل اصلا استفاده نمی‌کرد و از آنجایی که به من توصیه می‌کرد بدهی بانکی خود را تسویه کنم لذا تمایل داشتم که به عنوان یک دوست به صورت دائم اموری را که انجام می‌دهم به وی (طبری) گزارش دهم، لذا سیم کارتی را برایش تهیه کردم.

قاضی از دانیال زاده پرسید: اگر امور و خواسته‌های شما از آقای طبری در چارچوب قانون بود چه لزومی داشت که یک سیم کارت مجزا برای او تهیه کنید؟

دانیال زاده مدعی شد: طبری موبایل نداشت و من برای دسترسی به او برایش موبایل خریدم.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی از رسول قهرمانی نماینده دادستان خواست تا برای ارائه توضیحات در جایگاه حاضر شود.

قهرمانی اظهار داشت: پرونده دانیال زاده و طبری فرآیند پیچیده‌ای دارد، لذا لازم است ابعاد قضیه برای دادگاه روشن شود.

نماینده دادستان گفت: پرونده‌های اتهامی دانیال زاده و خروجی پرونده‌ها در این محورها بسته‌بندی می‌شود؛ نخست آنکه دانیال زاده دارای ۳ پرونده در دادسرای امنیت، دادسرای اقتصاد و دادسرای کارکنان دولت می‌باشد؛ محور دوم پیرامون ادله‌ای است که دادسرا در خصوص پیگیری‌های طبری در پرونده‌های دانیال زاده دارد؛ محور سوم موارد ارتشایی است که طبری بابت اقدامات محور دوم به علاوه شگردهای پولشویی انجام داده و محور چهارم اعمال نفوذ طبری در پرونده‌های اتهامی است.

قهرمانی گفت: سال ۹۵ گزارش اطلاعات سپاه در خصوص تخلفات روابط مالی طبری و دانیال زاده در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت مطرح شد؛ در اینجا طبری با اعمال نفوذ، پرونده را به منع تعقیب منتهی می‌کند.

قهرمانی تصریح کرد: در تاریخ ۸۸.۱۱.۱۱ گزارشی از وزارت اطلاعات در خصوص اقدامات مجرمانه گسترده تیم رسول دانیال زاده به دادسرای امور اقتصادی ارائه می‌شود؛ من موارد ذکر شده در گزارش وزارت اطلاعات را همراه با تحقیقات دادستانی پیرامون صحت موارد مطرح شده در این جلسه دادگاه بیان می‌کنم.

قهرمانی گفت: آقای دانیال زاده می‌گویند صنعتگر هستند؛ ما دست همه صنعتگران را می‌بوسیم، اما دلیل نمی‌شود هر صنعتگری از دایره عدالت خارج شود.

نماینده دادستان گفت: در گزارش وزارت اطلاعات تأکید شده که دانیال زاده حساب‌هایی دارد که در آن‌ها گردش کاذب ایجاد می‌کند تا از این طریق اقدام به اخذ تسهیلات کند و وجوه گردشی در این حساب‌ها نیز ناشی از تسهیلات اولیه از بانک‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: در گزارش وزارت اطلاعات اعلام شده که دانیال زاده سراغ تسهیلات دیگری نیز می‌رود و وثایقی که در بانک‌ها تودیع می‌کند، همه گران‌نمایی بود؛ در خصوص گشایش اعتبار اسنادی توسط دانیال زاده نیز در گزارش وزارت اطلاعات آمده که وی (دانیال زاده) پس از گشایش اعتبار اسنادی ارز را در خارج از کشور توسط شرکت‌های منتسب به خودش دریافت می‌کرد.

نماینده دادستان گفت: گزارش وزارت اطلاعات حکایت از آن دارد که دانیال زاده در ازای گشایش اعتبار اسنادی در شرکت‌های خارجی ارزها را گرفته و آن ارزها را در صرافی‌های خارجی تبدیل کرده است و برای اینکه کالا به داخل کشور وارد کند، اقدام به وارد کردن کالاهای مستعمل و استوک کرده است.

نماینده دادستان گفت: در گزارش وزارت اطلاعات آمده است که دانیال زاده به جای صنعتگری به دلالی هم ورود کرده است؛ در سال ۸۸ دانیال زاده ۶۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌های مختلف خصوصاً بانک ملی دریافت کرده است؛ شرکت‌های دانیال زاده تولیدی بوده است لذا از امتیازات دولتی شرکت‌های تولیدی بهره‌مند می‌شدند، اما در مصرف تسهیلات دریافتی، انحراف‌های فاحشی وجود دارد.

قهرمانی گفت: در گزارش وزارت اطلاعات آمده که دانیال زاده در وارداتی که مدعی آن‌ها است پروانه سبز گمرکی به بانک ارائه نکرده است؛ همچنین در اکثر موارد سایز و تناژ کالا تغییر کرده، اما دانیال زاده برای جلوگیری از تغییر در اصل مبلغ کرایه حمل را کاهش داده تا ردی باقی نماند؛ همچنین در گزارش وزارت اطلاعات آمده که کالاهایی که دانیال زاده وارد می‌کرده باید متناسب با اعتبار اسنادی که اظهار کرده می‌بود، اما کالاهای مغایر آمده است.

کد خبر 526304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلیمان IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    62 1
    امثال طبریها فقط فکر وذکرشان برای پر کردن جیب خودشان بودند وکارهای اداری به غیراز سو, استفاده به چیز دیگری فکر نمی کردند وکارهای مردم را سپرده بودند به امان خدا ....خلاصه مطلب این بود که من استنباط کردم ودفاعیاتشان همش کذب ودروغه
  • طاها IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    56 3
    کسی نیست به اینهابگه اینهمه پول میخواستی چه کارکنی تمام مال دنیا مال تو احمق یکروزمیمری ثروت به چه دردات میخوره انهم دزدی کلاه برداری :نه پول دارم نه مسکن خیلی هم راحت زندگی میکنم به هیچ کس جواب پس نمیدم
  • AE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    51 12
    خوب معلومه زنها مرد نیستند
  • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    53 7
    اگر دادگاه یک فرد عادی بود، همینطور با جزئیات و جلسات متعدد پیش می رفت، همینطور قاضی با ملایمت و نرمی با متهم صحبت می کرد، هر چند جرم و ابعاد پرونده وسیع است، اما چرا اینقدر کش دار می شود؟ برای افراد عادی که یک جلسه تفهیم اتهام و ارائه ی مدرک و بعد هم صدور حکم آن هم اشد مجازات،. حالا یا اعدام یا حبس ابد، چرا با این پوست کلفت ها با نرمی و ملایمت برخورد می شود؟
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    66 3
    باید عملکرد طبری در اثر گذاری بر تعاونی مسکن قوه قضاییه هم بررسی شود.
    • Nahan IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      33 0
      اینها یکی دو نفر نیستند به قول معروف برید ریشه را بخشکانید
  • فدائی حیدری IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    57 1
    چه بساحق افرادضعیف بسیار ازبین رفته حالاهم اینقدرکش میدهند افرادی منتظر فرصت طلائی فراری دان وفرارکردن هستند
  • سیدمحمد فاطمی نیا FR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    43 4
    آخه طبری خونه خراب با این سن وسال و این همه فساد مالی،تو که دیگه پیر شدی و عمر زیادی نداری و خودت هم گفتی که پسر نداری،پس این همه اموال حرام را میخواستی چکار کنی؟ آیا میخواستی آنها را با خودت به گورت منتقل کنی
  • Mb IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    46 0
    واقعا برای افرادی مثل طبری و امثال این قاضی فاسد باید تاسف خورد که آبروی قوه قضائیه و نظام و به خاطر جاه طلبی خودش میبره
  • Mb IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    38 2
    افرادی مثل طبری مثل زالو میمونن در بدنه نظام
  • GB ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    40 1
    بانک ها به حال خود رها شده اند و نظارت چندانی بر آنها نیست. بهمین دلیل در اختلاس های بزرگ یک پای معرکه بانک است.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    26 2
    چرا این باگردنک لفتی جواب میدهد مگر کیه
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    32 1
    اعدام براش کمه .
  • A. K IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    31 1
    از این دادگاه وازاین سوال جواب ها چی میخاد دربیاد
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    32 2
    ایشالله از گلوتون پایین نره فقط مال مردم ومیخورید
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    24 1
    معلومه موقعیت برایشان فراهم شده و دل بیرحم دارند چرا نکنند
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    35 0
    این کارها با پشتیبانی کسانی دیگرنمی شود انجام داد طبری تنها نبوده
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    43 1
    طبری دزدمفت خورخودت دروغ میگی وهفت چرابه زنان تهمت دروغگویی میزنی مردک کلاهبردارخدا تقاص حق مردم را از خودت بگیره همینجا ازجناب ریسی محترم خواهش میکنم که طبری ودارودستش رابه سزای اعمالشون برسانید
  • تبر IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    22 2
    کمترین حکم.راحتترین حکم.زیباترین حکم.وبهترین حکم برای جناب طبری عزیزمان زدن گردنش باتبر(طلایی)است.ازقفا.این حکم غیرقابل اعتراض ولازم ال اجراست.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    37 4
    اقایون هرجرمی مرتکب بشن آخرش توهینشو به زنها میکنن اختلاس میکنه میگه زنها دروغگو ن ......مردک رذل کثیف
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      14 0
      خدا لعنت کنه همه دزدان واختلاسگران را
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      5 0
      خودش سر دسته همه دروغگو هاست دزد مال مردم خور کثیف خائن
  • حسین IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    17 0
    الان تو خودت رو مرد میدونی نامرد خون مردم رو تو شیشه ڪردی و فلسفه می بافی
  • بهرام IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    22 0
    این طبری اینقدر بالا کشیده که دیگه تبر هم گردنشو نمیزنه واقعا مگه میشه این میزان خلاف و این مدت زمان زیاد در یک پست مهم در یک قوه مهم خدایا تو شاهد بودی که احمدی نژاد هی میگفتم بگم بگم ..............وای به روزی که بگندد نمک
  • ناشناس IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    17 0
    من موندم کسی که اینجوری بااین ادبیات ولودگی وبی قیدوبندی حرف میزند وقالتاق وارصحبت میکندوذره ای تقدس ونجابت درحرکات وکلامش نیست سالیان سال درکنار مافوق ومادون بوده وکسی شک نکرده وحداقل بهترازاین نبوده که ماندگارشده.
  • امین IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    14 1
    توکه به مردبودنت مینازی،لااقل بگوبعضی زنها!! تومگه ازبابات متولدشدی؟باچه رویی به تمام زنان اهانت میکنی؟اگربه مادروخواهرخودت احترام قایل بودی،اینگونه نیمی از جامعه را توهین نمی‌کردی.شرم وحیاهم خوب چیزیه.
  • خلیل IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    16 0
    چرا وزارت اطلاعات از اول دست طبری را نبرید
  • آرش IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    15 0
    هنوز خیلی ها پشت پرده مخفی شده اند .هنوز گردن کلفت هاشون مانده
  • محمد IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    10 1
    خدا می‌دونه دفعه بعد نوبت کیه.. فاسدهای بی شرف
  • جعفر تیموری IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    18 0
    والله من پول واسه وام تو بانک گذاشتم تا وام گرفتم پدرم را در آوردن. چطور به غده ای وامهای هزار میلیاردی دادن و محاکمه هم نشدن و پول امثال ما رفت و کسی هم پیگیر نیست؟ لااقل وام گیرنده اگه رفته وام دهنده که هست؟ چرا با آنها برخورد نمی کنید؟
  • M US ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    10 0
    انسان ذاتاً موجود زیاده خواه و راحت طلبی است.اگر شرایط فساد فراهم شود، اکثر آدمها فاسد خواهند شد. سیستم بانکداری و اقتصاد مبتنی بر ربا و نزول، عاقبتی جز این نداره.همه را فاسد میکنه. منشا تمام مشکلات در ربا و نزول سیستم بانکداری است.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    5 0
    یه بار جستی طبری دوبار جستی طبری آخر به دام افتادی طبری اگه همه رو لو بدی جات تو بهشته
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    6 1
    سلام به نظر من باید راجع به این پرونده قاطعیت نشون بدند.. طبری و دارو دسته اش رو علنا(مثلا تو میدون آزادی) دار بزنند و این کار رو ادامه بدند تو پرونده های دیگه ..اونوقت بقیه ماست ها رو کیسه میکنند.
  • میهن IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 0
    اتفاقا تو این دوره زمونه همه زنها مرد شدن !!!!! جناب آقای اکبر طبری
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    9 1
    این یارو کلا داره دروغ میگه. رئیس این کی بوده اون کجاست چرا اون محاکمه نمیشه پس طرف چه کاره بوده نمیدونسته زیر دستاش چیکار میکنن
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    6 0
    آخه اینا اگه دزد نیستند چرا ۶۱۰میلیارد وام بهشون میدن.ما میخوایم یه وام بگیریم باید یکسال منتظر بمونیم اونم با صد تا امضا از این و اون.
  • ناشناس IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 0
    خب آخرش چی؟؟؟ اعدامش کنید دیگه. آنقدر لفتش میدن تا کور سوی امیدی براش پیدا کنند و از مجازات نجاتش بدند یا مردم خسته بشن و بیخیال قضیه بشن.
  • میثم IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    6 0
    اگر واقعا دنبال عدالت هستین چرا این دو نفر تو یک جلسه محاکمه میشن که حرفاشونو یکی کنن؟؟
  • گودرز IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 0
    خداوند ذلیل ولعنتتون کنه که اسلام رو در میان مردم و جوانان خدشه دار کردین باید این زالو صفت ها رو سنگسار کرد تا درسی باشه برای دیگران
  • FR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    8 0
    خدایا هر کسی دزده مال مردم خوره ت کرونا بگیره
  • رضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    خوب زنها که زنند قرارنیست مرد باشند که طبری بشون بگه زن نامرد