مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: ۱۰۵ مرکز و خدمات سلامت در چهارمحال و بختیاری استانداردسازی و بهسازی شد.

بيمه سلامت رايگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، قیصر حافظی، مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیمه سلامت استان با ۱۰۵ مرکز جامع خدمات سلامت در قالب ۹ شبکه بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال خرید خدمت، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است که این تعداد بهسازی و استانداردسازی شد.

وی بیان کرد: به‌روزرسانی تجهیزات پزشکی، راه‌اندازی مراکز آزمایشگاهی، ارائه خدمات دارویی به نحو مطلوب، ارائه خدمات دهان و دندان به‌ویژه برای گروه‌های هدف شامل مادران باردار و کودکان زیر ۱۴ سال از اقدامات مهم در راستای استانداردسازی و بهسازی مراکز و خدمات بیمه‌سلامت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: راه‌اندازی پروژه‌های ارجاع الکترونیک نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و همچنین استحقاق‌سنجی و تعیین خط سیر ارجاع با بهره‌مندی از سامانه پرونده سلامت الکترونیک سیب و برقراری لینک با مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات در سطح ۲ و ۳ مراکز درمانی، از اقدامات انجام شده در راستای الکترونیکی‌شدن خدمات بیمه سلامت استان است.  

حافظی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در خصوص استانداردسازی و بهسازی فضای فیزیکی مراکز انجام شده است، در این طرح به صورت میانگین تعداد ۱۷۵ پزشک خانواده، ۱۲۸ مامای خانوار و ۴۸ نفر دندانپزشک در حال ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند. همچنین قرارداد همکاری و خرید خدمت در بیمه سلامت استان به صورت سرانه‌ای برای بیمه‌شدگان روستایی در دو سرفصل پرسنلی و غیرپرسنلی انجام می‌شود.

کد خبر 526281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha