رئیس اتحادیه میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان گفت: بخش خصوصی مواد اولیه را وارد می‌کند و به دلیل قیمت ارز، قیمت مواد تولیدی نیز افزایش یافته و هزینه‌های کشاورزان کمرشکن شده است.

میوه فروشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  علی کاظمی بیان کرد: بعضی از میوه‌ها نسبت به سال ۹۸ افزایش قیمت چندانی نداشته، اما برخی به دلیل کمبود محصول و سرمازدگی، افزایش قیمت داشته است.

وی افزود: میوه‌های سردرختی مانند گیلاس و زردآلو بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۸ گران شده است.

کاظمی تصریح کرد: گلخانه‌ها به دلیل گرمی هوا تولید ندارند و صیفی جنوب استان کرمان را نداریم و از استان‌های دیگر تامین می‌شود و به همین دلیل صیفی از جمله کدو و بادمجان ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت دارند.

رئیس اتحادیه میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان ادامه داد: در سال ۹۸ شهرستان فسا در صیفی ضرر کردند و امسال کم کشت شده و تولید کم است.  قیمت سیب‌زمینی و پیاز تغییری نداشته و قیمت گوجه شاید کمتر از سال قبل باشد و هندوانه ۵ درصد افزایش داشته که این افزایش قیمت‌ها به دلیل هزینه‌های کشاورزان است.

کاظمی اظهار کرد: کرایه‌ها و دستمزد کارگر از سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته که همه این مسائل در قیمت میوه و تره‌بار تاثیر گذاشته است.

وی گفت: اگر دولت مواد اولیه ارزان‌تر در اختیار کارخانه‌داران بگذارد، قیمت سبد و... پایین‌تر می‌آید.

رئیس اتحادیه میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان اظهار کرد: کرونا فروش میوه و تره‌بار را تا ۵۰ درصد و حتی بیشتر کاهش و سفارش بار ما از دیگر شهرستان‌ها کمتر شده است.

کاظمی گفت: اگر دولت کمکی به کشاورزان گوجه‌کار و پیازکار کرده و فکری برای آنها بکند شاید بخشی از مشکل حل شود.

کد خبر 526231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha