یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

کارشناس گردشگری میراث فرهنگی اصفهان گفت: اصفهان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک از گردشگری کودکان محروم است و می‌توان با فراهم کردن بستر این گردشگری، کودکانی سالم‌تر پرورش داد.

اوقات فراغت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کامران هارونی درباره اهمیت گردشگری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بازدید از طبیعت، موزه، روایت‌گری و طراحی قصه و بازی، نقاشی، مجسمه و بازی می‌تواند به تقویت هوش دیداری کودکان و افزایش خلاقیت و توسعه جهان‌بینی کودک کمک کند.

وی درباره نگاه یونیسف به گردشگری کودکان تصریح کرد: گردشگری می‌تواند به نیازهای اجتماعی، فیزیکی و روانی کودک یاری برساند.

تغییر سبک زندگی به آپارتمان‌نشینی و اهمیت توسعه گردشگری در کودکان

این کارشناس گردشگری میراث فرهنگی اصفهان تغییر سبک زندگی به آپارتمان‌نشینی را یکی از علل اهمیت توسعه گردشگری کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: مدارس طبیعت با همکاری بین دو وزارت آموزش و پرورش و میراث فرهنگی می‌تواند در جبران کمبود فضاهای سبز و بازی کودکان در خانه مؤثر باشد.

وی درباره برگزاری کارگاه‌های تخصصی و تورهای فامیلی به همراه کودکان گفت: تماشای حیوانات و غذا دادن به آنها و بازدید از پارک‌های علمی با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی می‌تواند به نیاز کودکان در شناخت محیط اطراف پاسخ دهد.

در حوزه توریسم کودک فعالیتی انجام نشده است

هارونی اظهار داشت: با وجود احداث مراکز متعدد گردشگری برای بزرگسالان اما در حوزه توریسم کودک فعالیتی انجام نشده است؛ با توجه به اینکه اصفهان پایلوت شهر دوستدار کودک است لازم است در این مسیر اقدامات جدی انجام شود.

وی به عدم پاسخ مراکز اقامتی متناسب با ذائقه کودکان اشاره‌ای کرد و افزود: با ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری کودکان می‌توان در افزایش خلاقیت و هوش هیجانی کودک اقدام کرد.

گردشگری کودک؛ بستری مناسب برای اشتغالزایی و ارزآوری در ایام پساکرونا

کارشناس گردشگری میراث فرهنگی اصفهان گفت: بهبود پرورش کودکان سهم بزرگی از اشتغال‌زایی و ارزآوری را در آینده ایجاد می‌کند و با اطلاع رسانی مناسب و بازار سازی هدفمند می‌توان جایگاه این نوع گردشگری را در استان و کشور را ارتقا داد و بستر اشتغالزایی و ارزآوری در ایام پساکرونا را فراهم کرد.

کد خبر 526193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha