مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۴۲۲ روستای این استان گازرسانی شده که در مقایسه با کل دولت‌های قبل چهار برابر افزایش‌یافته است.

گاز رسانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مسلم رحمانی  یکشنبه ۸ تیر افزود: این در حالی است که تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۰۴ روستای استان بوشهر بر اساس مصوبه وزارت نفت و شورای اقتصاد از نعمت گاز برخوردار بودند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: با انجام پروژه‌های متفاوت امروز ضریب نفوذ گازرسانی در روستاها از ۳۶ به ۹۶.۵ درصد افزایش‌یافته است.

رحمانی اضافه کرد: در این مدت شاهد تحولی عظیم درروند گازرسانی به مناطق روستایی بوده‌ایم و تحقق این مهم تأثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌ها و رونق و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت تعداد شهرهای گازدار استان بوشهر نیز از ۳۰ به ۳۹ شهر ارتقا یافته است و در این مدت ضریب نفوذ گاز شهری از ۷۲ به ۹۹.۲ درصد افزایش‌یافته است.

رحمانی افزود: در زمان حاضر همه شهرهای استان بوشهر به‌جز جزیره خارگ که منبع گازی ندارد زیرپوشش نعمت گاز طبیعی هستند.

وی بیان کرد: همچنین امسال گازرسانی به ۲۱ روستای جدید با تعداد یک هزار و ۳۱ خانوار شامل ۱۳ روستای دشتستان و هشت روستای دیلم در دست اجراست که با بهره‌برداری از آن‌ها ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به ۹۸.۶ درصد می‌رسد.

رحمانی گفت: تاکنون هفت هزار و ۱۹۹ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان بوشهر اجراشده است که از این مقدار ۳۹۹ کیلومتر خطوط تغذیه و ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به شبکه‌های توزیع است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر شمار مشترکان استان بوشهر را ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۱۱ هزار و ۸۳۰ مشترک خانگی، ۲ هزار و ۷۸۷ مشترک تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک صنعتی است که از این شمار ۲۴ هزار و ۵۱۱ مشترک مربوط به سال ۹۸ بوده است.

رحمانی در خصوص فعالیت درزمینهٔ خودکفایی ساخت اقلام و تجهیزات درزمینهٔ ردیابی لوله‌های پلی‌اتیلن در سال ۹۸ گفت: این شرکت موفق به طراحی و ساخت دستگاه ردیاب آکوستیک لوله‌های پلی‌اتیلن گاز شد و در زمان حاضر ثبت اختراع دستگاه در مرحله داوری و گرفتن استاندارد IGS دستگاه از شرکت ملی گاز ایران در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: همچنین مراحل تجاری‌سازی دستگاه نشت‌یاب نقطه‌ای گاز به‌منظور تشخیص درست و دقیق محل نشتی‌های زیرزمینی در این شرکت در حال پیگیری است.

وی راه‌اندازی سامانه ۱۹۴ استانی برای اولین بار در سطح شرکت‌های گاز استان، اجرای GIS Ready بالغ‌بر ۹۰ درصد از نقشه‌های شرکت و کسب مقام اول در بین شرکت‌های گاز استانی بر اساس ارزیابی مدیریت گازرسانی، وصول بالغ‌بر ۵۹ هزار میلیارد ریال از مطالبات شرکت و واریز به‌حساب خزانه‌داری کل کشور، گازرسانی به جزیره شیف با اجرای بالغ‌بر ۱۸۰۰ متر لوله در بستر دریا با روش حفاری افقی هوشمند (H.D.D) برای اولین بار در کشور، گازرسانی به ۹۰ درصد از صنایع مستقر در استان از محل مصوبه شورای اقتصاد و کسب رتبه اول در بین شرکت‌های گاز استانی با ارزیابی مدیریت محترم گازرسانی را از دیگر اقدام‌های این شرکت ذکر کرد.

رحمانی یادآور شد: سهم بوشهری‌ها در برخورداری از لوله‌کشی گاز به‌عنوان سوخت پاک هرچند دیرهنگام بود اما شتاب در اجرای طرح‌های گازرسانی به مناطق شهری و روستایی مطالبه دیرینه مردم را محقق کرده است.

کد خبر 526115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha