مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال جهش تولید به‌منظور اجرای طرح ملی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در استان، ‌سه شاخص اصالت، ایمنی و کیفیت محصولات بررسی می‌شود.

کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا حاجی رضا یکشنبه ۸ تیر بیان کرد: این طرح با همکاری مشترک دستگاه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و استاندارد اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از این طرح رهگیری محصولات کشاورزی و پایش محصولات آلوده از محل تولید تا مصرف و شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی از اولویت‌های آن است که برای محصولات پرخطر کشاورزی در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: برای این کار در فاز اول کد ۱۶ رقمی برای محصولات موردنظر صادر می‌شود که در استان قم این مرحله به اتمام رسیده ‌است.

حاجی رضا ادامه داد: هم‌اکنون دوره های تخصصی در مورد ارتقای سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی قم برگزار می‌شود. با اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی، زنجیره تولید غذای سالم در سطح مزارع، ‌ باغ‌ها و سایر بخش‌های کشاورزی استان تکمیل گردد.

وی یادآور شد: ارتقای سلامت محصولات کشاورزی قم دارای مزایای اقتصادی قابل‌توجهی نیز است. ‌کشاورزان قمی نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان و تامین امنیت غذایی کشور دارند، به‌نحوی‌که هم‌اکنون بسیاری از تولیدات کشاورزی و دامی قم به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

کد خبر 526106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha