معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بر کنترل دوپینگ کلیه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی دوحه 2006 تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مهندس علی‌آبادی در نشست بعدازظهر دوشنبه 10 مهر  که با حضور اعضای ستاد بازیهای آسیایی دوحه و پکن و اعضای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برگزار شد، بر اهمیت کنترل دوپینگ کلیه ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی 2006 تاکید کرد و گفت: باید از کلیه ورزشکاران حاضر در اردو نمونه آزمایش دوپینگ به عمل آید.

علی کفاشیان، دبیرکل ملی المپیک با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: مهندس علی‌آبادی در این نشست همچنین گفت که فدراسیونهای ورزشی موظف هستند در بحث آموزش ورزشکاران اعزامی نقش جدی را ایفا کنند.وی افزود: کلیه ورزشکاران اعزامی به این مسابقات حداقل باید یکبار آزمایش دوپینگ بدهند.


دبیرکمیته ملی المپیک به برنامه‌های ارائه شده از سوی فدراسیون‌های ژیمناستیک و سپک تاکرا در این نشست اشاره کرد و گفت: ما از دو فدراسیون فوق انتظار کسب مدال نداریم. ما به آنها تأکید کردیم که برای توسعه‌ی رشته‌های خود، باید مربیان بیشتری را استخدام کنند تا در کنار مربیان خارجی از تجربه لازم برخوردار شوند.


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این که با توجه به مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ 9 تن از وزنه‌برداران تیم ملی، آیا تصمیمی برای تغییر مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری دارید یا خیر؟ گفت: فعلا نمی‌توان صحبت خاصی در این مورد کرد. ما منتظریم مسئولان اعزامی به مسابقات جهانی وزنه‌برداری به کشور بازگردند و با بررسی نتایج بدست آمده، همه‌ی موارد را بحث و بررسی خواهیم کرد و نظر خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

کد خبر 5261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز