مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

شهردار کرج بیان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹ ده‌ها پروژه‌های عمرانی در این کلان‌شهر گشایش می‌یابد، امسال قطار شهری و آزادراه شمالی کرج بهره‌برداری می‌شود.

افتتاح یادگار حضرت امام  البرز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی کمالی زاده شنبه ۷ تیر در آیین گشایش تقاطع غیر هم‌سطح یادگار حضرت امام (ره) در کرج بیان کرد: بزرگراه شمالی به‌عنوان راه مواصلاتی ۱۴ استان با شهر تهران است.

شهردار کرج، استان البرز افزود: بنا بر رویکرد شورای پنجم و با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم تصویب‌نامه‌ای برای مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی دولت برای ساخت این پروژه و همچنین مجوز اخذ عوارض در راستای جذب درآمدهای پایدار شهری را کسب کنیم.

وی بیان کرد: با جذب حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که تا ۶۰ روز آینده در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد، تلاش می‌کنیم بخشی از این پروژه تا پایان امسال در اختیار شهروندان قرار گیرد.

عملیات احداث آزادراه شمالی کرج به ۱۷. ۵ کیلومتر از تیرماه سال ۹۵ آغازشده و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار اظهار کرد: قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج نیز امسال با حمایت دولت تکمیل و فعال می‌شود.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه از سال ۸۵ عملیات اجرایی آن آغازشده تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری‌شده است.

قرار است قطعه نخست این پروژه به طول حدود ۶ کیلومتر بین ایستگاه گل‌شهر و چهارراه طالقانی کرج بهره‌برداری شود.

شهردار کرج بیان کرد: پل یادگار امام مکمل زیرگذر آیت‌الله‌هایمی به‌واسطه درخواست شهروندان اجرایی شد، این پروژه تسهیل‌کننده راه دسترسی بین بلوار شهدای دانش‌آموز و یادگار امام (ره) است. پیش‌ازاین شهروندان از طریق بلوار سرداران این مسر را طی می‌کردند که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان و تاکسیرانان ایجاد می‌کرد که با افتتاح این پروژه شاهد کاهش بار ترافیکی و زمان مسافت این مسیر خواهیم بود.

این مسئول گفت: احداث تقاطع‌های غیره مسطح در کلان‌شهرها گره‌گشای ترافیک است، این روش همچنین به‌عنوان راهکاری اساسی برای رفع مشکلات ترافیکی است و جزو اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی و اساسیِ مدیریت شهری کرج نیز به شمار می‌رود.

کمالی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه با معارض‌های تأسیساتی زیادی در مخابرات، آب، برق، گاز و فیبرنوری مواجه بودیم که با همکاری معاونت فنی و عمرانی و دیگر مسئولان مربوطه برطرف شد.

شهردار کرج تأکید کرد: تعریف و اجرای پروژه‌ها تنها بر یک نقطه متمرکز نشده بلکه در همه نقاط شهر و باهدف ساماندهی مشکلات و به‌ویژه کاهش ترافیک انجام می‌شود.

وی افزود: افتتاح این پروژه در چهارمین شنبه جهادی انجام‌شده است، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مدیریت شهری شهرداری کرج و با حمایت شورای شهر کرج استمرار داشته و بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

کمالی زاده با اشاره مشکلات اقتصادی که امسال گریبان گیر حوزه مدیریت شهری کرج بود، گفت: شهرداری کرج توانسته در طی سال گذشته، ۸۴ درصد بودجه عمرانی را جذب کند که در سطح کشور نادر بوده است.

کد خبر 525987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha