رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان گفت: آتش‌سوزی کوه‌های روستای هَرم بخش جویم این شهرستان کنترل‌شده و در حال مهار است.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منصور رضایی شنبه هفتم تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات هَرم لارستان استان فارس از ساعت ۲۰ پنج‌شنبه پنجم تیر آغاز شد، بلافاصله پس از دریافت گزارش این آتش‌سوزی نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای داوطلب بسیج، مردم محلی، همیاران طبیعت و ... به محل اعزام شدند.

وی با قدردانی از همکاری فرماندار لارستان، بخشداری جویم، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان خاطرنشان کرد: اعزام یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش کمک بسیاری برای مهار بخش اعظمی از این آتش‌سوزی بوده است.

رضایی با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی با استفاده از بالگرد ارتش، افزود: علیرغم تمام تلاش‌ها، مهار آتش با توجه به مشکلات و امکانات محدود و سخت گذر بودن منطقه و نیز وزش باد، به‌کندی انجام می‌شود.

رئیس منابع طبیعی لارستان اضافه کرد: با هماهنگی فرمانداری ویژه و ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان، از شامگاه جمعه ۶ تیر، یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش برای هلیبرن نیروها، به محل اعزام شد و ۸ سورتی پرواز انجام داد.

رضایی گفت: هنوز دلیل وقوع این آتش‌سوزی مشخص نشده و باید بعد از مهار کامل حریق، با بررسی‌های دقیق کارشناسی، علت یا علل تأثیرگذار مشخص شود.

رئیس منابع طبیعی لارستان درعین‌حال گفت: طبق بررسی‌های اولیه، علت وقوع این آتش‌سوزی، بی‌احتیاطی رانندگان عبوری و پرتاب ته سیگار به بیرون از خودرو بوده که موجب وقوع حریق در حاشیه جاده اصلی و انتقال آن به ارتفاعات شده است.

کد خبر 525976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha