ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز اعلام کرد: در سه ماه نخست سال ۹۹، ۷۱۰ میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به ۷۹ کشور جهان صادر شده است.

گمرک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، لیلی اورنگی، ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز، شنبه ۷ تیر ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت بیش از ۴۱۷ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شده است.  

وی در مورد آمار صادرات و واردات گمرکات استان در خرداد ماه سال ۹۹ گفت: در ماه یاد شده ۱۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۸ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان شرقی صادر شد که نسبت به فروردین ماه امسال ۱.۲۶ برابر بیشتر بود.  

اورنگی افزود: در واردات نیز در این ماه بیش از ۲۶ هزارتن کالا به ارزش افزون بر ۶۴ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شد که از لحاظ وزنی نسبت به فروردین ماه ۱۷ درصد کمتر و از لحاظ ارزش ۵۹ درصد بیشتر بود.  

وی در مورد عمده مقاصد صادراتی از گمرکات استان در این مدت گفت: ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، چین، افغانستان، ایتالیا، بلغارستان و پاکستان عمده مقصد کالاهای صادراتی بودند.  

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی استان آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: ۱۰ کشور نخست واردات کالا از گمرکات استان نیز به ترتیب از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، چین، گرجستان، ایتالیا، ژاپن، جمهوری کره، اتریش و اسپانیا بودند.  
اورنگی اظهار کرد: درآمد وصولی گمرکات استان در طول مدت یاد شده ۹۵۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۲۱ درصد کمتر شده است.  

آذربایجان شرقی سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب دارد.  

کد خبر 525956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha