فرماندار گچساران گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناچار خواهیم شد که محدودیت‌های لازم را در بازار و اماکن عمومی برقرار کنیم.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی خوان‌پایه اظهار کرد: با توجه به روند صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا طی یک ماه اخیر در این شهرستان، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان با روند صعودی ۲.۵ برابری مواجه بوده است.

وی بیان کرد: در خرداد ماه ۹۹،  ۱۸۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، با توجه به شرایط مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان به مردم هشدار ‌داده می‌شود تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار گچساران ابراز کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناچار خواهیم شد که محدودیت‌های لازم را در بازار و اماکن عمومی برقرار کنیم.

خوان‌پایه افزود: برای سلامتی مردم تعارف و دلسوزی بی‌مورد با کسی نداریم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و استفاده از دستکش و ماسک می‌توان تا حدودی از شیوع این بیماری جلوگیری به عمل آورد.

وی ادامه داد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و ازسرگیری زندگی عادی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در مکان‌های عمومی موجب شد تا وضعیت این شهرستان قرمز شود و شاهدیم که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان افزوده می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی گچساران ادامه داد: شهروندان اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، قطعا با موجی از مبتلایان برای بستری مواجه خواهیم شد که در نتیجه با توجه به کمبودهای امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان و استان، با مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: مردم هشدارهای مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

خوان‌پایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تعدادی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در گچساران وضعیت خوبی ندارند.

وی ابراز کرد: ویروس کرونا برخلاف تصور مردم،  در تابستان ضعیف نشده و تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

خوان‌پایه ادامه داد: بازگشایی صنوف و سفر برخی از شهروندان گچسارانی به استان‌های خوزستان و بوشهر موجب جهش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا هر گونه برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمعات در شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹، ۲۵۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا در گچساران شناسایی شده که از این تعداد افراد مبتلا ۱۸۱ نفر طی یک ماه اخیر در خرداد و ۷۴ نفر در ماه‌های گذشته بوده است.

کد خبر 525911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha