سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۰ درصد از درخواست‌های طلاق ارجاع شده به بهزیستی، به سازش منجر شده است.  

طلاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، معصومه محمدی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲ هزار و ۷۷۰ پرونده متقاضی طلاق از دادگستری به مراکز بهزیستی ارجاع شده است، علاوه بر مشاوره‌های خانوادگی، حقوقی و مددکاری توسط مشاوران، برای هر زوجین حداقل ۳ جلسه مشترک مشاوره در نظر گرفته شده است.  

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: با انجام مشاوره و خدمات روانشناختی در سال ۹۸، خوشبختانه ۴۰ درصد پرونده‌های ارجاعی برای مشاوره طلاق به سازش منجر شد.  

اعتیاد، علت عمده درخواست‌های طلاق در استان است

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده ارجاعی به بهزیستی، موضوع اعتیاد بیشترین مراجعه‌کننده برای درخواست طلاق را داشته است و بعد از آن عدم مسئولیت‌پذیری، بیکاری، دخالت اطرافیان و عدم تسلط بر تکنیک‌های زندگی از مهم‌ترین علت‌های درخواست طلاق بوده است.

محمدی توضیح داد: طی چند سال اخیر روند طلاق در کشور رو به افزایش رفته است و به یک بحران برای بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است، بحرانی که رهبر معظم انقلاب چندسالی است که نسبت به آن به مسؤولان فرهنگی کشور هشدار می‌دهند و با ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به موضوع پیشگیری از طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی تأکید کردند.  

وی گفت: در بند ۱۳ سیاست‌های ابلاغی خانواده از سوی مقام معظم رهبری به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده به ویژه موضوع طلاق و جبران آسیب‌های ناشی از آن با شناسایی مستمر عوامل طلاق و فروپاشی خانواده و فرهنگ‌سازی کراهت طلاق تأکید شده است.  

کد خبر 525893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha