فرمانده دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی ماهشهر بامداد شنبه هفتم تیر با رصد اطلاعاتی موفق شدند یک فروند شناور باری حامل ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را در آب‌های ساحلی منطقه توقیف کنند.

شناور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سردار لطفعلی پاکباز شنبه هفتم تیر افزود: ماموران دریابابی در جریان بازرسی از این شناور، ۵۰ دستگاه لباسشویی، ۲۰ دستگاه کولر گازی و ۵۰ دستگاه تلویزیون را که فاقد هر گونه اسناد گمرکی بود کشف و ضبط کردند.

وی افزود: در این ارتباط پنج متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت شدند. عوامل قاچاق قصد داشتند این کالاهای قاچاق را که در یکی از بنادر کشورهای خلیج فارس بارگیری شده بود در بازارهای داخلی عرضه کنند ولی با هوشیاری ماموران دریابانی به مقصود خود نرسیدند.

مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز برعهده اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان است.

در یک ماه اخیر دست‌کم هفت‌ فروند شناور حامل کالای قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف شدند.

لوازم خانگی و آشپرخانه، وسایل صوتی تصویری، لوازم بهداشتی و آرایشی، کولرگازی، برنج، کنسروجات و مواد خوراکی به خصوص زیتون و روغن از مهم‌ترین اقلام کالاهای مکشوفه قاچاق توسط ماموران دریابانی خوزستان در سال جاری بوده است.

امسال میزان ورود کالای قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان به علت شیوع کرونا و تعطیلی برخی بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس، کاهش چمشگیری داشته است.

کد خبر 525887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha