مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متأسفانه با وجود هشدارها، تغییر رفتار کرونا توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود و رعایت این پروتکل‌های بهداشتی در قم بسیار پایین است.

قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا قدیر با هشدار نسبت به‌احتمال وقوع موج‌های بعدی بیماری کرونا در استان اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های استان پاسخگوی نحوه اجرایی خود در مواجهه با مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیستند. از ۱۲۰ دستگاه اجرایی در ارائه گزارش‌ها تنها ۴۰ دستگاه پاسخگو بوده‌اند و گزارش‌ها را به‌موقع فرستاده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه استان قم همچنان در وضعیت زرد قرار دارد و کوتاهی در رعایت نکات بهداشتی احتمال گرفتاری در موج دوم را دور از دسترس نگذاشته است، تصریح کرد: کرونا ویروسی پیچیده است و هنوز برای آن واکسنی تولید نشده و باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در قطع زنجیره انتقال تلاش کرد.

وی با هشدار به افراد دارای بیماری زمینه‌ای اضافه کرد: افراد سالمند، چاق و بیماران پیش‌زمینه‌ای بیش از دیگران در معرض خطر هستند و بیش از ۸۰ درصد از افراد درگیر بیماری در آینده از این سه دسته خواهند بود.

قدیر خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌ عزاداری، عروسی و یا تجمع‌های دیگر یک آسیب جدی در جهت انتقال ویروس است و باید برای حفظ سلامت خود و اطرافیان مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرد، چراکه گزارش‌هایی نشان از انتقال دسته‌جمعی افراد در تجمع‌ها دارد.

کد خبر 525885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha