مدیر کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از صدور حکم جریمه ۶.۴ میلیارد ریالی برای پرونده قاچاق ۳۰ میلیون دینار عراقی به همراه اقلامی دیگر در بناب خبر داد.  

دینار عراقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید احد یوزباشی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی، شنبه ۷ تیر ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی شهرستان بناب در پی‌اطلاع واصله از منابع خبری مبنی بر حمل اسلحه غیر مجاز توسط یک دستگاه اتوبوس بین شهری، اقدام به شناسایی و متوقف کردن آن کردند که پس از بازرسی تعداد ۴ قبضه اسلحه غیرمجاز، ۳۰ میلیون دینار عراقی، ۲۰ بسته سم کشاورزی، ۴ گونی لباس تاناکورا، ۲۰۰ عدد قرص و ۱۶۰ قلم لوازم آرایشی کشف و ضبط شد.

وی افزود: پس از تحقیقات لازم پرونده توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بناب در صلاحیت اداره تعزیرات حکومتی آن شهرستان قرار گرفت و پس از وصول و تشکیل پرونده در شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.  

یوزباشی اظهار کرد : متهمان در دفاعیات خود از قاچاق بودن کالاهای مکشوفه ابراز بی‌اطلاعی کردند ولی باتوجه به صورتجلسه و گزارش تنظیمی پلیس آگاهی شهرستان بناب در حین کشف کالا و عدم ارائه مدارک محکمه پسند اتهام وارده محرز و مسلم شناخته شد.  

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: در خصوص قاچاق ارز ۳۰ میلیون دینار عراقی، سم کشاورزی، البسه و قرص و لوازم آرایشی، متهمان با قبول مالکیت آنها و اظهارات و دفاعیات غیر موثر مطروحه و اوضاع موجود مرتکب تخلف قاچاق شده‌اند و طبق قانون تعزیرات حکومتی علاوه بر ضبط ارز و کالاهای دیگر مکشوفه به غیر از موضوع ۴ قبضه اسلحه که رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه انقلاب است، به پرداخت جزای نقدی در مجموع به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.  

کد خبر 525873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha