مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

زعفران از جمله محصولاتی است که امکان کشت آن در اکثر مناطق استان ایلام وجود دارد و می‌تواند در کنار اشتغال‌زایی، سود و سرمایه بسیاری نصیب استان کند، در حالی که سطح زیر کشت این محصول در استان بالا نیست.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با توجه به مشکل کم‌آبی و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی طی سال‌های اخیر، زعفران محصول بسیار مناسبی است که کشاورزان برخی از مناطق از جمله استان ایلام می‌توانند با تغییر الگوی کشت، این محصول باارزش را بکارند و به درآمد مطلوبی برسند، زیرا زعفران در مقابل گرما و سرما مقاومت خوبی دارد و جایگزین مناسبی برای محصولاتی با آبیاری فراوان است.

بر اساس نظر کارشناسان، نیاز آبی کم از مزایای مهم کشت زعفران است و نوع آب برای آبیاری این محصول چندان مهم نیست و با آب شور نیز سازگاری دارد.

طی سال‌های اخیر، شاهد کشت این محصول در برخی از شهرستان‌های استان ایلام هستیم که با توجه به درآمدزایی بالای این محصول، در صورت توسعه کشت آن تاثیری چشمگیری در پیشرفت بخش کشاورزی و درآمدزایی کشاورزان خواهد داشت.

امکان کاشت زعفران در اکثر مناطق استان

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: محصول زعفران در اکثر مناطق استان ایلام جز شهرستان‌های جنوبی از قبیل مهران و دهلران قابلیت کشت دارد.

فاطمه جهان‌پور افزود: با توجه به اینکه کشت محصول زعفران در استان ایلام چند سالی است آغاز شده، سطح زیر کشت آن در استان بالا نیست.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۸ حدود ۲۱ هکتار از اراضی استان ایلام به کشت زعفران اختصاص یافته است.

پرداخت تسهیلات به منظور افزایش سطح زیر کشت محصول

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه میزان قابل برداشت این محصول به ازای هر هکتار حدود یک کیلوگرم است؛ اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۳ کیلوگرم محصول از اراضی این استان برداشت شده است.

جهان‌پور با بیان این‌که هر سال متقاضیان کاشت زعفران در استان افزایش می‌یابند؛ گفت: به منظور ترغیب کشاورزان به کشت این محصول، به ازای هر هکتار ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۷ درصد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود ۴۰ نفر در استان به کشت این محصول مشغولند و بیشترین اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان‌های سیروان و چرداول قرار دارند.

کد خبر 525857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha