رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و به دلیل اینکه موارد بهداشتی در جامعه کمتر رعایت می‌شود، تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌ها به‌شدت افزایش ‌یافته است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین کریم بیان کرد: در مرحله اول با مشارکت جمعی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، البرز از آرام‌ترین استان‌های کشور در مدیریت کرونا بود اما اکنون همچون سایر استان‌ها، آمار و ارقام مبتلایان رو به افزایش است و شاهد روند گسترش شیوع کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در واکنش به بازگشایی تالارها، استخرها و سایر مراکز تجمعی، گفت: تجمعات اصلی‌ترین نقطه شکست ما و موفقیت ویروس کرونا است، به‌ویژه تجمعات در محیط بسته، خطر ابتلای جمعی افراد را افزایش می‌دهد.

کریم افزود: در محیط رطوبتی، ویروس کرونا بیشتر باقی می‌ماند و احتمال انتقال ویروس بیشتر است و بازگشایی استخرها تصمیم ستاد ملی کرونا بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: البرز هنوز در وضعیت قرمز قرار ندارد، ستاد کرونای کشور علاوه بر وضعیت بهداشت، مرگ اقتصادی را هم در نظر می‌گیرد و با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود در جامعه به بازگشایی مراکز اقدام می‌کند.

دکتر کریم تأکید کرد: با توجه به افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا در محیط‌های بسته و مرطوب، از هم‌وطنان می‌خواهیم که به استخرها مراجعه نکنند.

وی در ادامه بر لزوم رعایت سه‌گام مهم در مقابله با کرونا توسط مردم تأکید کرد: تا زمان وجود کرونا، استفاده از ماسک به‌عنوان بهترین مانع انتقال، اجباری شود؛ همچنین شستشوی دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده و در گام سوم، فاصله گرفتن از یکدیگر باید رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: کرونا سبک جدیدی از زندگی را می‌طلبد، با توجه به اینکه رعایت فاصله اجتماعی در وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر نیست؛ استفاده کمتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی و بهره‌گیری از راه‌های جایگزین از جمله پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

کد خبر 525856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha