مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: واحدهای صنفی با مشکلات زیادی مواجهند و به سمت تعطیلی می‌روند. حداقل کار برای جبران ضرر واحدهای صنفی این است که مالیات نپردازند یا بیمه کارگر را دولت بدهد.

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف جعفری بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی به همه اصناف ابلاغ شده و رعایت آن الزامی است، ضمن اینکه اتحادیه‌ها، واحدهای صنفی را رصد می‌کنند و بازرسان اتاق اصناف نیز فعال است و دانشگاه علوم پزشکی میز واحدهای صنفی مواد غذایی را کنترل می‌کند.

وی افزود: نظارت بر واحدهای صنفی در دستور کار بوده و هست و کمرنگ نشده و اگر مورد خاصی وجود داشته باشد و مردم اطلاع بدهند، پیگیری جدی خواهیم کرد.

جعفری تصریح کرد: به واحدهای صنفی تاکید و توصیه کرده‌ایم که مسائل بهداشتی را به علت کرونا بیشتر رعایت کنند که کار به پلمب واحد نکشد و اگر رعایت نشود، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد. اگر تخلفات متعدد به چند واحد مربوط به یک صنف خاص باشد، آن صنف تعطیل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کرمان بیان کرد: میزان خسارت وارده به اصناف بسیار زیاد است و متاسفانه دولت هم جبران این خسارت کاری نکرده است.

وی افزود: دولت اعلام کرد اگر واحد صنفی کارگرش را اخراج نکرده باشد، بیمه کارگر را می‌پردازد و آن صنف نیز تا پایان سال ۹۹ کارگر را حفظ کند. همچنین مقرر شده به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به این واحدهای صنفی بپردازد.

جعفری تصریح کرد: برخی واحدهای صنفی در چهار ماه اخیر نتوانستند اجاره محل خود را پرداخت کنند و برخی خویش‌فرما بوده و کارگر نداشتند. وام اعلام شده از سوی دولت هم به این واحدها تعلق نگرفته است. دولت حداقل باید به این واحدهای تولیدی وام بدهد که بتوانند از این بحران خود را نجات دهند اما تا الان اتفاقی نیفتاده و عملا هیچ کاری برای اصناف انجام نشده است.

کد خبر 525852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha