مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: بسته‌شدن باشگاه‌های ورزشی این استان به علت شیوع ویروس کرونا، صحت ندارد و در زمان حاضر باشگاه‌ها فعال هستند.

باشگاه ورزشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی حمزه‌پور، شنبه هفتم تیر افزود: هنوز هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر تعطیلی باشگاه‌های ورزشی این استان از سوی متولیان امر به این اداره کل ارائه نشده است که در صورت ابلاغ به حتم لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ابتلاء ورزشکاران در محیط‌ باشگاه به این بیماری منحوس، کلیه باشگاه‌های ورزشی از سوی ستاد بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی این استان، مورد بازرسی دقیق و کامل قرار می‌گیرند.

حمزه پور ادامه داد: آن دسته از باشگاه‌های ورزشی استان زنجان که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده از سوی ستاد ملی کرونا را به‌دقت و با جدیت رعایت نکنند در وهله نخست تذکر و اخطار دریافت می‌کنند و در صورت بی‌توجهی به موضوع نسبت به پلمب باشگاه آن‌ها اقدام می‌شود.  

وی تصریح کرد: از زمان بازگشایی باشگاه‌های ورزشی استان زنجان (سوم خرداد ماه) تاکنون ۳۷۳ مورد بازرسی از اماکنی ورزشی فعال زنجان انجام شده و چهار باشگاه نیز در سطح شهرستان ابهر و زنجان پلمب‌شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: به باشگاه‌داران توصیه می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند چراکه جان خود، افراد،  خانواده و دیگر مردم، ارزشمند است.

رئیس هیات ورزش بدن‌سازی و پرورش اندام استان زنجان نیز گفت: بسته شدن باشگاه‌های ورزشی، شایعه و کذب است و تعطیلی این باشگاه‌ها صحت ندارد.  

مهران زرگری افزود: آن دسته از باشگاه‌هایی که فعال هستند باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت کنند تا سلامت ورزشکاران با تهدید و خطر ابتلا به بیماری کرونا، مواجه نشود.

وی اظهار کرد: باشگاه‌داران یقین بدانند اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه‌ها از سوی بازرسان ذی‌ربط، رصد می‌شود و هر باشگاهی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشد تذکر و اخطار گرفته و در صورت بی‌توجهی پلمب خواهد شد.  

زرگری تأکید کرد: لازم است باشگاه‌داران بعد هر سانس و روز کاری، نسبت به ضدعفونی و گندزدایی باشگاه‌ها و تجهیزات ورزشی مورداستفاده ورزشکاران، اقدام کند و توصیه می‌شود این مکان‌های ورزشی به اقلام بهداشتی ازجمله دستکش یک‌بارمصرف و اسپری الکل، مجهز باشند.   

از پنجم اسفندماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به‌ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه،  ممنوع اعلام شد و باشگاه‌داران از این حیث متضرر شدند.  

در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.    

تعداد باشگاه‌های بدن‌سازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدن‌سازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

کد خبر 525831

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha