مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: صیادان بندر رستمی این شهرستان در حادثه تیراندازی نیروهای گارد ساحلی کشور عربستان سعودی آسیبی ندیدند.

لنج صیادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اردشیر یاراحمدی شنبه ۷ تیر  افزود: این صیادان یک‌شنبه اول تیر با مجوز صید ۱۰ روزه از بندر رستمی شهرستان تنگستان برای کسب روزی عازم سفر دریا شدند و تورهای خود را در خلیج‌فارس گستردند.

مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ضعف صیدگاه‌های استان بیشتر صیادان برای ماهیگیری مجبور هستند مسیرهای طولانی را طی کنند تا به صیدگاه مناسب برسند اما در برخی موارد به دلیل جریان شدید آب ممکن است به‌اشتباه به سمت آب‌های مرزی ک شورهای همسایه کشیده ‌شوند که این امر همواره آنان را با مشکلاتی روبرو کرده است.

یاراحمدی اضافه کرد: تورهای صیادی این شناور صیادی نیز که در آب‌های داخلی پهن‌شده بود به دلیل جریان شدید و با جزر دریا به سمت آب‌های مرزی کشور عربستان سعودی حرکت کرده و صیادان برای جمع‌آوری آن‌ها به‌ناچار به سمت مرز آبی مشترک ایران با کشور عربستان رفته بودند که نیروهای گارد ساحلی این کشور نیز با مشاهده آن‌ها اقدام به تیراندازی کرده بودند.

مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در جریان تیراندازی گارد ساحلی کشور عربستان به سمت این شناور صیادی استان بوشهر که روز چهارشنبه ۴ تیر رخ داد به سرنشینان این شناور صیادی آسیبی نرسید و آن‌ها پنج‌شنبه ۵ تیر به‌سلامت به آب‌های سرزمین ایران بازگشتند.

یاراحمدی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی شناور حامل صیادان بندر رستمی شهرستان تنگستان وارد لنگرگاه این بندر شده و همگی سرنشینان این شناور سالم و هیچ‌کدام زخمی نشده‌اند.

وی تأکید کرد: صیادان در هنگام صیادی ملزم به رعایت قوانین هستند و باید مراقب باشند که به‌صورت ناخواسته وارد آب‌های مرزی کشورهای همسایه نشوند.

کد خبر 525806

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha