مدیر عامل سازمان منطقه‌آزاد ارس از افزایش ۱۰۵ درصدی ارزش صادارت از منطقه آزاد ارس در طول سال ۹۸ خبر داد.

منطقه آزاد ارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی گفت: صادرات ارس شامل سه بخش صادرات قطعی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی است که در طول سال ۹۸،   ۵۱۸ میلیون دلار صادرات از منطقه انجام شده که نسبت به سال ۹۷ با رشد ۱۰۵ درصدی همراه بوده است.  

وی افزود: صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در سال گذشته ۱۲۶ میلیون دلار بوده که نسبت به صادرات ۸۶ میلیون دلاری سال ۹۷ رشد ۳۶ درصدی داشته است.  

نریمان میزان صادرات مجدد منطقه آزاد ارس در سال ۹۸ را ۱۴۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: صادرات مجدد منطقه آزاد ارس نسبت به صادرات مجدد ۳۰ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته ۳۸۳ درصد افزایش یافته است.  

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس، ارزش صادرات این منطقه به سرزمین اصلی در سال ۹۸ را ۱۵۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: نسبت به صادرات ۱۱۴ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.  

وی در ادامه گفت: بر اساس صادرات قطعی انجام شده عمده این اقلام به کشورهای آذربایجان، ترکیه، روسیه، عراق، افغانستان، گرجستان، قرقیزستان، ارمنستان، قزاقستان و چین صادر شده است.  

کد خبر 525798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha