مسئول آتش‌نشانی قروه آمار بیشترین آتش‌سوزی را مربوط به فضای سبز و کشاورزی در این شهرستان دانست و خواستار افزایش نیرو و تجهیز امکانات برای خدمت رسانی بهتر شد.

آتش نشاني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید حسن‌بیگی با مقایسه عملکرد واحد آتش‌نشانی قروه در سال های ۹۷ و ۹۸ از افزایش عملیات در سال ۹۸ خبر داد و افزود: در سال ۹۸، ۵۴ درصد عملیات در واحد آتش‌نشانی انجام شد که این میزان در سال ۹۷ شامل ۴۸ درصد بود.

به گفته وی، در سال ۹۸،  ۳۵۹ عملیات اطفا حریق انجام شد که شامل ۳۲ مورد مسکونی، ۲ مورد اداری، ۱۲ مورد تجاری، ۴ مورد صنعتی، ۱۴ مورد در انبار، ۲۰ مورد مربوط به خودرو و ماشین آلات، ۶۶ مورد ضایعات و زباله، مراکز تجمعی یک مورد، فضای سبز و کشاورزی ۲۰۶ مورد و ۲ مورد هم مربوط به سایر بخش‌ها بود.

حسن‌بیگی در ادامه به مقایسه عملیات اطفا حریق در سال ۹۸ با سال ۹۷ پرداخت و افزود: سال ۹۷ تعداد کل عملیات ۵۵۹ مورد بود که از این تعداد در مکان‌های تجاری، انبار، ضایعات و زباله، تأسیسات شهری، مراکز تجمعی و فضای سبز و کشاورزی به نسبت آتش‌سوزی بیشتری را شاهد بودیم.

وی میزان آتش‌سوزی در فضای سبز و کشاورزی، ضایعات و زباله، مسکونی، تجاری، انبار، خودرو و ماشین آلات را بیشتر از سایر موارد دانست.

مسئول واحد آتش‌نشانی قروه در ادامه به آمار مقایسه‌ای عملیات امداد نجات پرداخت و تصریح کرد: در سال ۹۸ در مجموع ۵۶۴ مورد عملیات امداد و نجات ثبت شد که سقوط اشیا و اجسام با تعداد ۸۴ مورد، گرفتن حیوانات وحشی با ۷۱ مورد، آبگرفتگی و سیلاب با ۶۲ مورد، تصادف ۲۶ مورد، گیر کردن انگشتر ۱۳ مورد و برف و کولاک با ۱۱ مورد و سایر حوادث با ۲۸۰ مورد بیشترین آمار را داشتند.

حسن‌بیگی اضافه کرد: میزان عملیات در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ با افزایش همراه بوده است،  در سال ۹۷ مجموع امداد و نجات ۲۵۹ مورد بود که گرفتن حیوانات وحشی با ۳۶ مورد، آبگرفتکی و سیلاب ۲۳ مورد و سایر حوادث مرتبط با ۱۷۱ مورد بیشترین آمار را داشتند.

آمار مقایسه‌ای

وی در ادامه آمار کلی آتش‌سوزی در سال ۹۷ را ۶۲ درصد و در سال ۹۸ را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت که از این میزان در سال ۹۷ آتش‌سوزی مربوط به فضای سبز و کشاورزی و مراتع ۶۶ درصد بود که در سال ۹۸ با ۳۶ درصد کاهش مواجه شد.

حسن‌بیگی افزود: آتش‌سوزی در اماکن مسکونی در هر دو سال ۹۷ و ۹۸ با میزان ۵۱ درصد برابر بوده است و اما در اماکن تجاری در سال ۹۸، ۴۵ درصد آتش‌سوزی رخ داد که این میزان در سال ۹۷ به ۵۶ درصد رسیده بود.

مطابق اظهارات وی درصد آتش‌سوزی در انبار مربوط به سال ۹۸، ۴۵ درصد بوده که در سال ۹۷ این میزان ۵۷ درصد ثبت شده، همچنین در سال ۹۷ میزان آتش‌سوزی در خودرو و ماشین آلات ۵۰ درصد بوده که در سال ۹۸تا ۵۲ درصد افزایش داشته است.

حسن‌بیگی آتش سوزی ضایعات و زباله را در سال ۹۸ با ۴۵ درصد دانست که همین مورد در سال ۹۷ با ۵۷ درصد همراه بود.

اما از مجموع حوادث امداد و نجات براساس گفته‌های مسئول آتش نشانی قروه در سال ۹۸، ۷۰ درصد انجام شد که به نسبت سال ۹۷ با ۳۲ درصد رشد بالایی را داشته است.

مشکلاتی که روی زمین مانده

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قروه در پایان از وجود یکسری مشکلات مرتبط گفت.

وی افزود: با توجه به کمبود تجهیزات برای خدمت رسانی بهتر در حال حاضر با شروع آتش‌سوزی‌ها روزی ۷ تا ده مورد در سطح شهرستان حریق اتفاق می‌افتد و در این زمینه نیاز است تجهیزات واحد آتش نشانی تکمیل شود.

حسن‌بیگی خواستار افزایش نیرو شد و گفت که یک دستگاه خودرو با تجهیزات کامل در بخش مرکزی بدون استفاده مانده و نیاز است که به کار گرفته شود چرا که استفاده از آن فاصله زمانی برای رسیدن به محل حادثه را کاهش می دهد.

وی با انتقاد از اینکه نسبت به رفع مشکلات واحد آتش‌نشانی چندان توجهی نمی‌شود از پیگیری برای رفع کمبود تجهیزات گفت و افزود: چندین بار این مورد را به معاون عمرانی فرماندار سابق، فرماندار سابق، معاون اقتصادی استاندار سابق، نماینده سابق و حتی به مدیریت بحران کشور و دیگر مسئولان مرتبط کشوری اعلام کردم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

کد خبر 525753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha