نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات خودرو استان اصفهان از رکود ۶۰ درصدی صنعت تولید قطعات خودرو در واحدهای صنعتی استان خبر داد.

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین شیرزاد اظهار کرد: استان اصفهان به عنوان سومین استان از نظر تولید و تامین قطعات مورد نیاز صنعت خودرو سازی در کشور معرفی می‌شود، اما به خاطر کمبود و گرانی شدید مواد اولیه شاهد کاهش ۱۰ درصدی میزان اشتغالزایی و بیکاری صدها نفر در این حوزه هستیم.
 
وی اضافه کرد: نبود مدیریت و نظارت صحیح بر روند صعودی قیمت ارز در بازار باعث شده تا میزان رکود صنعت تولید قطعات خودرو استان اصفهان در سال جدید بیش از ۶۰ درصد شود و این امر میزان تولید این واحدهای صنعتی را در مقایسه با سال ۹۸، ۳۰ درصد کاهش داده است.

شیرزاد گفت: باید در نظر داشت که حدود ۹۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولید قطعات خودروسازی استان اصفهان که شامل ورقه آلومینیوم، چدن، لوازم برقی و ریخته‌گری می‌شوند به صورت وارداتی از کشورهای خارجی تامین می‌شود که متاسفانه به خاطر کاهش روابط تجاری ناشی از ویروس کرونا و افزایش چشمگیر قیمت ارز در بازار قیمت اقلام مواد اولیه این حوزه ۲۵ درصد افزایش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات خودرو استان اصفهان یادآور شد: در استان اصفهان بیش از ۳۵ واحد تولید قطعات خودرو وجود دارد و در حال حاضر قیمت تمامی اقلام مورد نیاز واحدهای صنعتی تولید قطعات خودرو استان اصفهان افزایش پیدا کرده است.

شیرزاد ادامه داد: باید توجه داشت که طی سال‌های اخیر از سوی اتحادیه برای جبران کمبودات صنایع تولید قطعات خودرو استان اصفهان، اقدامات بسیاری در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است که از مهم‌ترین آنان را می‌توان به ایجاد همکاری‌های لازم با شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان برای تامین فولاد و آهن مورد نیاز واحدهای این حوزه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اثرات مخرب افزایش یافتن قیمت ارز در بازار عدم توزیع ناعادلانه تسهیلات حمایتی بین تولیدکنندگان قطعات خودرو استان اصفهان است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات خودرو استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر تنها راه بهبود یافتن اوضاع اقتصادی واحدهای تولید قطعات خودرو استان اصفهان افزایش نقدینگی و ایجاد سرمایه در گردش است.

شیرزاد یادآور شد: ۸۰ تا ۹۰ درصد واحدهای قطعه‌ساز استان اصفهان از کارخانه‌های خودروساز سفارش می‌گیرند و دیگر واحدها نیز محصول خود را روانه بازار و به فروش می‌رسانند.

وی افزود: ساماندهی به وضعیت قیمت‌گذاری کالاها در بازار می‌تواند نقش بسزایی در افزایش درآمدزایی و قطع کردن پای دلالان این حوزه شود.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات خودرو استان اصفهان یادآور شد: تاکنون تمامی محصولات تولید شده به دست متخصصان و تولیدکنندگان قطعات خودرو استان اصفهان بهترین کیفیت‌ها و استانداردهای بین المللی برای استفاده در کارخانجات خودروسازی در کشور را دارد.

کد خبر 525748

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha